ایران صادرات گاز به ترکیه را افزایش می‌دهد

۰۸ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۵:۱۶ کد : ۱۹۱۵۴۸۳ سرخط اخبار

وزیر نفت با اشاره به آمادگی ایران برای تامین انرژی ترکیه گفت: خط لوله نهم سراسری گاز ایران با مشارکت ترکیه و با هدف افزایش صادرات گاز به این کشور به مرز بازرگان می رود.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، رستم قاسمی در حاشیه دیدار  با وزیر توسعه ترکیه اظهار داشت: خط لوله نهم سراسری گاز ایران از اهواز تا دهگلان در حال تکمیل است و با توافق با شرکت های ترکیه ای این خط لوله به مرز بازرگان خواهد رسید که قرارداد نهایی این توفقنامه به زودی نهایی می شود.

وزیر نفت افزود: شرکت های بخش خصوصی ترکیه در این طرح مشارکت خواهند داشت و امیدواریم این قرارداد تا یک ماه آینده به امضا برسد.

وزیر نفت ادامه داد: مذاکره های سازنده در دیدار با وزیر توسعه ترکیه انجام شد و با توجه به نقش انرژی در روابط دو کشور، بر توسعه روابط در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی تاکید شد.

وزیر نفت با اشاره به این که ایران آماده افزایش صادرات گاز به کشور دوست و همسایه ترکیه است، گفت: بیش از ١٢ میلیارد دلار از حجم مبادلات ایران و ترکیه که در سال گذشته  به حدود ٢٢ میلیارد دلار رسید، مربوط به بخش انرژی است.

قاسمی تصریح کرد: ایران آمادگی دارد، در بخش نفت،گاز و پتروشیمی نیازمندی های ترکیه را تامین کند.

وی با بیان این که زمینه های فراوانی برای سرمایه گذاری ترکیه در صنعت پتروشیمی ایران وجود دارد، گفت: هیچ محدودیتی برای حضور شرکت ها و سرمایه گذاران ترکیه در ایران وجود ندارد.

وزیر نفت افزود: حضور سرمایه گذاران ترکیه در پتروشیمی رازی به عنوان یک تجربه موفق می تواند زمینه ساز مشارکت سرمایه گذارن ترکیه در صنایع پتروشیمی ایران باشد.

کلید واژه ها: ترکیه گاز پتروشیمی ترکیه در سرمایه


نظر شما :