باهنر: با دیپلماسی لبخند بسیاری از مشکلات حل می شوند

۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۴ کد : ۱۹۱۵۲۸۴ سرخط اخبار سهم دیپلماسی در انتخابات
امریکا اگر دست آهنی را کنار بگذارد و به ملت و دولت ایران احترام بگذارد می شود کاری کرد که رابطه سازنده شکل گیرد. ما به حق آمریکا نمی خواهیم تجاوز کنیم و انتظار داریم که آمریکا نیز به حق ایران تجاوز نکند.
باهنر: با دیپلماسی لبخند بسیاری از مشکلات حل می شوند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه اگر در نظرسنجی ها نفر اول شدم در انتخابات می مانم و به نفع کسی کنار نمی کشم، گفت: اعلام کرده بودیم اگر لاریجانی می خواهد وارد صحنه شود زودتر بیاید و در ساختار قرار بگیرد، قرار نیست کسی به نفع وی کنار بکشد.

به گزارش مهر، باهنر افزود: بر اساس سند چشم انداز و بنا به تاکید مقام معظم رهبری در 20 سال آینده باید با تمام کشورهای دنیا به تعامل برسیم این حتی آمریکا را نیز شامل می شود و به غیر از رژیم صهیونیستی که مشروع نمی دانیم باید با همه کشورها رابطه سازنده داشته باشیم.

وی با اشاره به رابطه ایران با آمریکا، با اشاره به اینکه ما در بسیاری از جاها با این کشور مشکل داریم ، گفت: اما اگر دست آهنی را کنار بگذارد و به ملت و دولت ایران احترام بگذارد می شود کاری کرد که رابطه سازنده شکل گیرد. ما به حق آمریکا نمی خواهیم تجاوز کنیم و انتظار داریم که آمریکا نیز به حق ایران تجاوز نکند.

دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین با بیان اینکه ایران اصول و حق و حقوقی دارد که از آنها دست برنخواهد داشت متذکر شد: اما می شود با دیپلماسی لبخند بسیاری از مشکلات را از پیش رو برداشت. چنانچه می توانستیم به 20 درصد غنی سازی به راحتی دست یابیم در عین حال که با دیپلماسی لبخند اینقدر قطعنامه های سازمان ملل را هم تحمل نمی کردیم. دولت برخی هزینه های غیر ضروری را در این زمینه موجب شد.

وی با اشاره به طرح بحث "آقا اجازه" به این مسئله تاکید کرد که برخی آن را بد تعبیر و تفسیر کردند و اظهار داشت: سیاست کلی نظام را طبق اصل 110 قانون اساسی  مقام رهبری تبیین می کنند. بنابراین اجرای قانون همان اجرای نظر رهبری است.

باهنر گفت: مصوبات شورای امنیت ملی نیز پس از تایید رهبری قابلیت اجرا دارد. بنابراین باز مشخص است که نظر رهبری چیست و چه چیزی قابلیت اجرایی دارد و یا ندارد اما برخی پیروزی ها را به اسم خود می زنند و شکست را می خواهند به اسم دیگری تمام کنند.

وی با بیان اینکه مقلد رهبر انقلاب هستم تاکید کرد: معتقدم تمامی سیاستهای  ابلاغی را باید اجرا کرد.

کلید واژه ها: رهبری آمریکا


نظر شما :