گزارش حقوق بشری چین از امریکا

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۰۶ کد : ۱۹۱۵۱۸۹ سرخط اخبار

یک گزارش حقوق بشری که چین امروز یکشنبه منتشر کرد حاکی است جان و امنیت شخصی شهروندان آمریکایی که در معرض خطر جنایات خشونت آمیز جدی قرار گرفته است به درستی حفاظت نمی شود.
اداره اطلاعات شورای دولتی چین در گزارشی با نام « پیشینه حقوق بشری آمریکا در سال دو هزار و دوازده » اعلام کرد دولت آمریکا درباره قانون کنترل اسلحه تاکنون اقدامات کمی انجام داده است. بر اساس این گزارش، مردم آمریکا از جمله مسلح ترین افراد در جهان محسوب می شوند.
این گزارش با اشاره به گزارش شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد دویست و هفتاد میلیون اسلحه در دست غیر نظامیان آمریکایی وجود دارد و بیش از صد هزار نفر هر ساله در این کشور مورد اصابت گلوله قرار می گیرند.
این گزارش می افزاید در سال دو هزار و هشت و دو هزار و ده دادگاه عالی آمریکا در احکامی درباره دو پرونده تیر اندازی به صورت شگفت آوری اختیارات دولت های محلی را برای محدود کردن مالکیت اسلحه کاهش داد.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از پکن، این گزارش همچنین حاکی است نیمی از پنجاه ایالت آمریکا قوانینی تصویب کرده اند که به مالکان اسلحه اجازه می دهد آشکارا و در اکثر مکان های عمومی اقدام به حمل اسلحه کنند و بسیاری از ایالت ها قوانینی تصویب کرده اند که به مردم اجازه می دهد در صورتی که در معرض خطر قرار بگیرند حتی در مواردی که بدون توسل به خشونت می توانند از تهدید بگریزند می توانند از اسلحه برای کشتن دیگران استفاده کنند.

کلید واژه ها: اسلحه آمریکا


نظر شما :