تهدید کره‌شمالی مبنی بر حمله هسته‌ای به توکیو

۲۴ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۳:۵۰ کد : ۱۹۱۴۸۸۵ سرخط اخبار

در واکنش به تهدید کره شمالی مبنی بر حمله هسته ای به توکیو، وزیر خارجه آمریکا که به کره جنوبی رفته، اعلام کرد: با اظهارات و تهدیدهای کره شمالی مخالفیم.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری اسکای نیوز عربی، جان کری، وزیر خارجه آمریکا امروز (جمعه) در سفرش به کره جنوبی با همتای خود در سئول دیدار کرد.

 

وی در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با "یون بیونگ-سه"، همتای کره جنوبی خود اعلام کرد آمریکا و کره جنوبی با چالشهای مشترک و متعددی رو به رو هستند.

 

کری ضمن اعلام اینکه کره جنوبی یکی از قدرتهای اقتصادی مهم در جهان است، به سفر اخیر رئیس جمهوری این کشور به آمریکا اشاره کرده و گفت: در این سفر مقامات آمریکا و رئیس جمهوری کره جنوبی به مسائل مهمی پرداختند.

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین به تهدیدهای اخیر کره شمالی مبنی بر آغاز جنگ هسته ای اشاره کرده و تاکید کرد: آنچه را از دولت کره شمالی می شنویم نمی پذیریم.

 

کری در ادامه افزود: اگر لازم باشد، آمریکا از هم پیمانان خود در منطقه دفاع می کند و باید بگویم که آمریکا به همکاری خود با کره جنوبی و همپیمانانش برای ملزم کردن کره شمالی جهت عمل به مسئولیتهایش ادامه می دهد.

 

این در حالی است که خبرگزاری کره شمالی اعلام کرد که در صورت آغاز جنگ هسته ای، ژاپن و توکیو اولین هدف این کشور است.

 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اظهاراتش در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای کره جنوبی خود بر لزوم برقراری صلح در منطقه و نیز زمینه برای فراهم شده آینده ای بهتر برای کره جنوبی تاکید کرد.

 

وی گفت: ما به همکاریهایمان با کره جنوبی برای حمایت از این کشور در مقابل چالش های موجود و نیز حمایت از منابع جدید انرژی ادامه می دهیم.

 

این مسئول آمریکایی با تاکید بر اینکه کره شمالی باید خالی از سلاح هسته ای باشد، عنوان داشت: اگر رهبران کره جنوبی و شمالی مواضع مناسبی را اتخاذ کنند جهان بهتر خواهد بود. ما مطمئنیم که روابط کره جنوبی و کره شمالی می تواند هر چه سریعتر بهبود یابد.

وی تاکید کرد: آمریکا هرگز کره شمالی را به عنوان قدرت هسته ای نخواهد پذیرفت.

جان کری هم چنین با تاکید بر اینکه سئول صاحب نقشی سازنده در جامعه جهانی است از وزیر خارجه این کشور به خاطر همکاری مداوم با آمریکا تقدیر و تشکر کرد.

وی تصریح کرد تنها راه برای از سرگیری مذاکرات نشان دادن حسن نیت از سوی کره شمالی است.

 

کری هم چنین عنوان داشت باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا دستور داده برخی تمرین ها و پروژه های نظامی برای جلوگیری از وخیم شدن اوضاع در شبه جزیره کره، متوقف شود.

در همین حال ژاپن نیز در واکنش به تهدید کره شمالی اعلام کرده آماده پاسخگویی به هرگونه تهدید از سوی کره شمالی است.

کلید واژه ها: آمریکا کره جنوبی کره شمالی


نظر شما :