اخضر ابراهیمی استعفا می‌کند

۲۳ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۷:۱۱ کد : ۱۹۱۴۸۶۴ سرخط اخبار

منابع دیپلماتیک در قاهره اعلام کردند که فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در پی تداوم کارشکنی ها در روند حل بحران سوریه، قصد دارد تا 29 فروردین استعفایش را اعلام کند.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه «السفیر»، منابع آگاه دیپلماتیک عربی در قاهره روز گذشته اعلام کردند که «اخضر ابراهیمی» فرستاده سازمان ملل و اتحادیه عرب به سوریه، به طور جدی به استعفا از پستش در سوریه می اندیشد و نهایت تا 18 آوریل کنونی (29 فروردین) از سمتش کناره گیری خواهد کرد.

این منابع اعلام کردند: ابراهیمی پس از نشست اخیر دوحه که طی آن تصمیماتی درباره سوریه اتخاذ شد، پیش از تصمیمش برای استعفا، با برخی از دوستان و اعضای کارگروهش رایزنی کرد.

بر اساس این گزارش، ابراهیمی متن استعفایش را آماده خواهد کرد و در آن مهمترین مشکلات و موانع موجود بر سر راه فعالیتش در سوریه را در دو سطح عربی و بین المللی فاش و اعلام خواهد کرد که اتحادیه عرب مسئول مشارکت در تخریب و نابودی دولت و جامه سوریه است.

به گفته منابع آگاه، محافل بین المللی و منطقه ای در جریان این تصمیم کناره گیری ابراهیمی هستند و در اندیشه جانشین برای او هستند.

در نشست اخیر سران اتحادیه عرب در دوحه تصمیم گرفته شد که به مخالفان سوریه به جای دولت این کشور، کرسی داده شود. به اعتقاد کارشناسان با این اقدام، مشروعیت ابراهیمی به عنوان نماینده سازمان ملل و اتحادیه عرب در سوریه، از بین رفت.

واگذاری کرسی سوریه در اتحادیه عرب به مخالفان سوری مخالف منشور این اتحادیه بود و اگر اقدامی خلاف منشور یک تشکل رخ داد آن تشکل مشروعیت خود را از دست می دهد.

کلید واژه ها: سوریه اتحادیه عرب عرب اتحادیه


نظر شما :