کمک دیپلماتیک روسیه به سوریه

۰۹ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۶:۲۷ کد : ۱۹۱۴۳۸۲ سرخط اخبار

 نماینده دائم روسیه در سازمان ملل با اشاره به اختلاف های موجود در مواضع کشورهای عضو شورای امنیت با سایر کشورها در قبال سوریه گفت، مسکو با جدیت مانع از اعطای کرسی سوریه در سازمان ملل به شورشیان سوری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، ویتالی چورکین، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل روز پنج شنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود اظهار کرد: سازمان ملل یک سازمان بین المللی است و نمی توان کرسی های آن را به گروه های مخالفی اعطا کرد که به شایستگی های لازم دست نیافته اند تا مشروعیت به آن ها اعطا شود.

چورکین خاطرنشان کرد: ما با جدیت مانع از اعطای کرسی سوریه در سازمان ملل به مخالفان می شویم. بیشتر کشورهای عضو سازمان ملل نسبت به مسئولیت های خود آگاه هستند و به این سازمان بین المللی احترام می گذارند.

نماینده روسیه در ادامه گفت: من بر این باورم که کشورهای عضو سازمان ملل می دانند که اگر اقداماتی از این قبیل رخ دهد، پایگاه های جهانی این سازمان از بین می رود.

وی با هشدار به کشورهایی که از اعطای کرسی سوریه به مخالفان حمایت می کنند، اعلام کرد که این کشورها خود را در معرض تبعات آتی این قبیل بازی ها قرار می دهند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل همچنین در خصوص تحولات کشور مالی تاکید کرد: اعضای شورای امنیت روز چهارشنبه در زمان بررسی اوضاع مالی با اعلام اینکه این کشور در شرایط نابسامانی به سر می برد، اعلام کردند که با توجه به لزوم تشکیل هیات های قانونی برای دست گرفتن قدرت باید انتخابات در مالی برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه مغایرتی در مواضع برخی از اعضای شورای امنیت وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه آن ها روش دیگری را در خصوص بحران سوریه پیش گرفته اند و این روش روابط را از بین می برد.

کلید واژه ها: سوریه کرسی سوریه در سازمان ملل سوریه در سازمان


نظر شما :