خوابی که مرسی برای روس ها دید

۰۸ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۶:۳۷ کد : ۱۹۱۴۳۶۴ سرخط اخبار

خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری مصر روز چهارشنبه در دیدار با رئیس جمهوری روسیه در دوربان آفریقای جنوبی، برای سفر به مسکو ابراز علاقه کرده و خواستار بازشدن صفحه تازه ای در روابط بین دو کشور شد.به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری «نووستی»، "محمد مرسی" رئیس جمهوری مصر در جریان دیدار دوجانبه خود با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهوری روسیه در حاشیه نشست سران گروه «بریکس» در شهر دوربان آفریقای جنوبی اعلام کرد که بسیار علاقه مند است تا به روسیه سفر کند. وی همچنین تاکید کرد که خواستار بازشدن صفحه تازه ای از روابط روسیه و مصر  و توسعه همکاری های دوجانبه، بویژه در زمینه انرژی است.

مرسی در ملاقات با ولادیمیر پوتین گفت: ما دیدار امروز با شما که نخستین ملاقات ما بوده را سرآغازی برای توسعه روابط با روسیه دانسته و بسیار امیدواریم که شرایط برای سفر من به روسیه در آینده بسیار نزدیک فراهم شود.

رئیس جمهوری روسیه نیز در پاسخ یادآور شد که همتای مصری وی از هم اکنون دعوتنامه برای سفر به روسیه را دریافت کرده و بسیار خرسند خواهد شد تا میزان رهبر مصر در مسکو باشد.

رئیس جمهوری مصر همچنین به همتای روسی خود تاکید کرد که مقامات قاهره خواستار باز شدن «صفحه تازه ای» در روابط دو کشور  و توسعه همکاری های دوجانبه، بویژه در عرصه انرژی بوده و در حال بررسی امکان خرید گاز از روسیه هستند.

مرسی گفت: من می خواهم تا روابط مصر و روسیه دارای قوه محرکه قوی باشد. منظور من توسعه روابط و مشارکت دوجانبه در زمینه های سیاسی و هماهنگی مواضع دو کشور در خصوص مسائل منطقه ای و بین المللی است.

رئیس جمهوری مصر همچنین یادآور شد که روابط مسکو و قاهره همیشه ویژگی خاصی داشته و مردم مصر احساس نزدیکی خاصی نسبت به روسیه دارند.

"سرگئی لاوروف" وزیر امور خارجه روسیه نیز در پایان دیدار رهبران دو کشور اعلام کرد که در جریان این ملاقات طرف مصری امکان خرید گاز روسیه را مطرح کرد.

لاوروف گفت: محمد مرسی علاقه مندی دولت مصر برای خرید گاز طبیعی از روسیه را به اطلاع رئیس جمهور پوتین رساند و قرار شده است تا جزییات این مسئله از سوی مقامات دو کشور مورد بررسی دقیق قرار بگیرد.

لازم به ذکر است که ملاقات روسای جمهوری روسیه و مصر روز چهارشنبه در حاشیه نشست سران گروه «بریکس» در شهر دوربان آفریقای جنوبی صورت گرفت.

کلید واژه ها: روسیه مصر دوجانبه جمهوری روسیه ملاقات دیدار به روسیه جمهوری مصر


نظر شما :