پنتاگون:

تهدیدات کره شمالی را جدی می‌گیریم

۰۷ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۶:۲۶ کد : ۱۹۱۴۳۲۴ سرخط اخبار

 مشاور مطبوعاتی پنتاگون در اظهاراتی گفت که واشنگتن هشدارهای کره شمالی مبنی بر جنگ افروزی علیه آمریکا را کاملا جدی می گیرد.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت دفاع آمریکا، جورج لیتل، سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون در اظهاراتی تاکید کرد: تهدیدهای جدید کره شمالی به پیروی از یک الگوی کهنه با هدف افزایش تنش ها و ارعاب دیگران ارائه می شود.

جورج لیتل در نشستی با خبرنگاران تاکید کرد: آمریکا از هر گونه فعالیت در شبه جزیره کره که منجر به افزایش تنش ها شود، نگران است.

وی خاطر نشان ساخت: مسئله تنها بر سر توپخانه کره شمالی نیست. کره شمالی دارای قابلیت های هسته یی است. بنابراین تمام گستره زرادخانه نظامی آنها باعث نگرانی آمریکا و هم پیمان ما یعنی کره جنوبی است.

سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون تاکید کرد که تهدیدهای کره شمالی به هیچ کس کمک نخواهد کرد و تنها منجر به افزایش انزوای کره شمالی و تضعیف تلاش های بین المللی برای تضمین صلح و ثبات در منطقه خواهد شد.

جورج لیتل خاطر نشان ساخت: تصمیمی که اوایل ماه جاری میلادی به منظور استقرار 14 رهگیر دفاع موشکی در آلاسکا و کالیفرنیای آمریکا گرفته شد، عمدتا بر اساس افزایش تهدیدهای کره شمالی بود.

وی خاطر نشان ساخت: حقیقت این است که کره شمالی با نقض قوانین بین المللی در حال توسعه قابلیت های موشکی خود است.

رییس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی و ژنرال آمریکایی فرمانده نیروهای مشترک آمریکا و کره جنوبی در تاریخ 24 مارس اعلام کردند که یک طرح مشترک به منظور مقابله با تهدیدهای کره شمالی را امضا کردند.

به گفته جورج لیتل، این توافق محرمانه با رهبری رییس ستاد مشترک کره جنوبی و با حمایت واحد نیروهای آمریکایی در کره امضا شد.

سخنگوی مطبوعاتی پنتاگون تاکید کرد: ما برای اتخاذ اقداماتی جدید در خصوص ایجاد ساختار فرماندهی و نظارت ترکیبی برای ائتلاف آمریکا و کره جنوبی تلاش می کنیم.

وی عنوان داشت: این طرح باعث ارتقای وضعیت آمادگی ترکیبی ما و همچنین امکان واکنش قاطع و صریح به هر گونه تهدید کره شمالی خواهد شد. این بسیار مهم است که ما هر کاری که می توانیم برای باثبات کردن شبه جزیره کره انجام دهیم. آمریکا هر آنچه که دولت کره شمالی گفته و یا انجام می دهد، جدی می گیرد.

جورج لیتل گفت: ما همچنان از رهبران کره شمالی می خواهیم تا از درخواست رییس جمهورمان برای در پیش گرفتن راه صلح و پیروی از وظایف بین المللی خود تبعیت کنند.

کلید واژه ها: کره شمالی آمریکا کره جنوبی لیتل مطبوعاتی پنتاگون پنتاگون مطبوعاتی


نظر شما :