وعده نوروزی وزیرخارجه

۲۷ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۹:۵۸ کد : ۱۹۱۴۰۷۹ سرخط اخبار
وزیر امور خارجه کشورمان سال 92 را سال گشایش برای کشور خواند.
 
به گزارش خبرگزاری فارس، علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان امروز (یکشنبه) در مراسم افتتاح ساختمان جدید کنسولی وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سؤالی سال 92 را سال گشایش برای کشور خواند و گفت: روابط بین المللی ما در شرایطی قرار خواهد گرفت که آنهایی که تلاش می کرند ایران را در انزوا قرار داده اند تلاششان با بن بست مواجه می شود.
 
وی در توضیح بیشتر افزود: در طول سال آینده شاهد این قضیه خواهیم بود و نمونه هایی از آن را در دو سه ماه آینده مشاهده خواهیم کرد.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی به مراسم کلنگ زنی خط لوله صلح بین ایران و پاکستان اشاره کرد و افزود: در چنین شرایط و فضایی که برای افکار عمومی القاء کرده اند که ایران منزوی است، مشاهده خواهند کرد که پروژه های بزرگتری در چند ماه آینده افتتاح خواهد شد.
 
وزیر امور خارجه در خصوص اظهارات اینترپل مبنی بر اینکه موضوع اخطار قرمز کماکان به قوت خود باقی است، خاطرنشان کرد: این مسئله در زمان خود اطلاع رسانی خواهد شد. در یادداشت تفاهمی که با آرژانتین امضاء کردیم به این موضوع پرداخته شده و تکلیف آن روشن شده است و دو کشور در حال پیگیری موضوع هستند.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی در این مراسم نیز طی سخنانی با بیان اینکه ما خدمتگزار ارباب رجوع هستیم، افزود: ما باید رضایت ارباب رجوع را کسب کنیم و با افتتاح این ساختمان این قضیه بهتر محقق خواهد شد.
 
صالحی ابراز امیدواری کرد که در آینده تسهیلات بیشتری در اختیار هموطنان قرار گیرد.
 
وزیر خارجه با اشاره به افتتاح این ساختمان همزمان با میلاد با سعادت حضرت زینب(س) اظهار داشت: افکار عمومی، وزارت خارجه را وزارتخانه ای می دانند که به تنظیم روابط بین الملل می پردازد در صورتیکه که بخش عمده ای از کارهای این وزارتخانه رفع مشکلات مردم و ایرانیان داخل و خارج از کشور است.
 
صالحی با اشاره به تأسیس 17 نمایندگی وزارت امور خارجه در استان های کشور عنوان کرد: درصددیم تا این تعداد افزایش یابد تا از این طریق مردم در استان های کشور به راحتی بتوانند از تسهیلات بهره مند شوند.
 
وی گفت: امیدواریم که وزارت امور خارجه الگویی در برخورد و تکریم با ارباب رجوع باشد.
 
رئیس دستگاه دیپلماسی با بیان اینکه با پیگیری های معاونت کنسولی، مجلس و امور ایرانیان خارج از کشور در سال گذشته 700 ایرانی زندانی در کشورهای مختلف آزاد شدند، ابراز امیدواری کرد که سال آینده سال خوبی برای کشور باشد و افزود: در سال آینده جمهوری اسلامی ایران وارد مرحله و فاز جدیدی می شود و امیدواریم به برکت همدلی، همراهی و انسجام ملی بتوانیم شاهد پیشرفت، سعادتمندی و عزتمندی بیشتر کشور باشیم.
 
ساختمان جدید کنسولی وزارت امور خارجه امروز با حضور علی اکبر صالحی، حسن قشقاوی معاون کنسولی، سید عباس عراقچی معاون آسیا و اقیانوسیه، رامین مهمان پرست سخنگو و جمعی از مدیران و کارکنان وزارتخانه افتتاح شد.

کلید واژه ها: افتتاح وزارت امور خارجه کنسولی


نظر شما :