دیدار صالحی با برخی از مراجع عظام نجف

۱۵ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۰ کد : ۱۹۱۳۵۸۹ سرخط اخبار
علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان که به منظور شرکت در مراسم رونمائی از ضریح جدید مرقد مطهر امام حسین (ع) به عراق سفر کرده است، دوشنبه شب در نجف با آیات عظام بحر العلوم، فیاض، سید محمد سعید حکیم و بشیر نجفی دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این دیدارها، موضوع روابط نزدیک جمهوری اسلامی ایران و عراق، آخرین تحولات منطقه و اوضاع جهان اسلام مطرح شد.

ضرورت وحدت اسلامی و اتحاد مسلمین، نقش مهم جمهوری اسلامی ایران در این ارتباط، هوشیاری جهان اسلام در قبال توطئه های دشمنان برای تفرقه و جدایی میان مسلمانان و ایستادگی در قبال افراط گرایی از جمله محورهای گفتگو در این ملاقات ها بود.

مراجع عظام در این دیدارها، ضمن ارائه ارشادات خود، جمهوری اسلامی ایران را تکیه گاه اصلی، مقتدر و مورد احترام جهان اسلام و منبع محبت به اهل بیت (ع) خوانده و دعا نمودند، هر چه بیشتر به عزت، عظمت و سرافرازی ایران اسلامی افزوده شود.

در این دیدارها، همچنین موضوع ساخت ضریح جدید مرقد مطهر امام حسین (ع) توسط ایران نیز مورد توجه و تقدیر قرار گرفت.

 صالحی در این دیدارها، ضمن تشریح مسائل منطقه، مراجع را ارکان اعتماد به نفس و طمانینه در جهان اسلام خواند.

وی عشق به امام حسین (ع) را رمز استواری ملت ایران در جهان پر چالش دانست و افزود: محبت اهل بیت (ع) برای ایران در برابر توطئه های دشمنان مصونیت ایجاد کرده است.

زیارت مرقد مطهر حضرت علی (ع)، بازدید از کتابخانه امام حسن مجتبی (ع)  و مزار شهید علامه قریشی از دیگر برنامه های وزیر امور خارجه در نجف بود.

صالحی و هیات همراه همچنین دوشنبه شب در ضیافت شام استاندار نجف اشرف شرکت کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان روز سه شنبه در مراسم رونمائی از ضریح جدید مرقد امام حسین (ع) شرکت خواهد کرد. 

کلید واژه ها: (ع) امام این دیدارها امام حسین (ع) حسین (ع) امام حسین جهان اسلام مرقد دیدارها اسلام


نظر شما :