مصری ها تصاویر کری را آتش زدند

۱۳ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۳:۰۶ کد : ۱۹۱۳۵۰۰ سرخط اخبار

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه خبری ˈالیوم السابعˈ، آنان همچنین شعار می دادند: جان کری از مصر خارج شو، مصر انقلابی است و ترجیح می دهد آزاد باشد.

معترضین مصری همچنین شعارهایی بر علیه سیاست های آمریکا و رژیم صهیونیستی سر دادند.

در پی افزایش معترضین، شماری از سربازان امنیت مرکزی و نیروهای امنیتی با لباس شخصی در ساختمان وزارت امور خارجه مستقر شدند.

به گزارش این شکبه خبری، دعوت به تجمع مقابل ساختمان وزارت امور خارجه در اعتراض به سفر جان کری به مصر، از سوی برخی گروه های سیاسی مخالف دولت صورت گرفته بود.

این در حالی است که جان کری اخیرا از جبهه نجات ملی مهم ترین تشکل مخالف محمد مرسی رییس جمهوری مصر خواسته بود تا موضع خود را در قبال تحریم انتخابات پارلمانی تغییر دهد.

گروه های سیاسی این درخواست را مداخله آمریکا در امور داخلی مصر دانستند.

جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا، به منظور گفت و گو با رهبران مصر برای دستیابی به توافق ملی و کمک به خروج از بحران اقتصادی، روز شنبه وارد قاهره پایتخت این کشور شد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، کری قرار است روز شنبه با رهبران گروه های مخالف مصر و نیز با وزیر امور خارجه این کشور ملاقات و روز یکشنبه نیز با محمد مرسی، رییس جمهوری، دیدار و گفت و گو کند.

مقام های آمریکایی می گویند، کری این پیام را به رهبران مصر خواهد داد که قاهره برای دریافت 4.5 میلیارد دلار وام از صندوق بین المللی پول، ناگزیر است به اصلاحات پیشنهادی این صندوق تن دهد.

وزیر امور خارجه آمریکا که در ششمین مرحله از سفر 9 مرحله ای خود به اروپا و خاورمیانه هم اکنون در مصر به سر می برد. عربستان سعودی، امارات متحده عربی و قطر مقصدهای بعدی وی خواهند بود.

کلید واژه ها: مصر آمریکا


نظر شما :