واکنش اوجالان به مذاکره با آنکارا

۰۶ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۳:۱۰ کد : ۱۹۱۳۱۸۶ سرخط اخبار

رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) که در زندان به سر می برد، در دیدار با سه نماینده کرد مجلس ترکیه، مذاکرات با مقام های دولت آنکارا را «گامی تاریخی» خواند و از تمامی جناح ها خواست در اقداماتشان دقت و حساسیت به خرج دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، عبدالله اوجالان، رهبر حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) این پیام را به سه تن از نمایندگان کرد پارلمان ترکیه ابلاغ کرد که روز شنبه با وی دیدار کردند.

این دیدار در زندان جزیره امرالی ترکیه و در چارچوب تلاش ها برای پایان دادن به سه دهه درگیری بین اعضای پ.ک.ک با دولت ترکیه صورت گرفته است.

پروین بولدان، از نمایندگان کرد پارلمان ترکیه به خبرنگاران گفت، اوجالان ابراز امیدواری کرد که سربازان و مقام های ربوده شده به زودی آزاد شوند.دیدار نمایندگان حزب صلح و دموکراسی، دومین دیدار با اوجالان از زمان شروع مذاکرات صلح در دسامبر سال گذشته است.پیش تر و در ماه گذشته میلادی دو تن از سیاستمداران کرد با اوجالان دیدار کردند.احتمالا اوجالان از این دیدار برای ترغیب هوادارانش برای پایان دادن به حملاتشان علیه نیروهای دولتی استفاده خواهد کرد.اوجالان از زمان دستگیری در سال ۱۹۹۹ میلادی در حال گذراندن دوران محکومیتش در زندان جزیره امرالی است.

کلید واژه ها: ترکیه دیدار اوجالان


( ۱ )

نظر شما :