خروج ارتش سوریه از بلندی‌های جولان

۰۵ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۱ کد : ۱۹۱۳۱۲۵ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه سوریه با ارسال نامه های جداگانه ای به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت ضمن محکوم کردن انفجارهای روز پنج شنبه دمشق، گروه های تروریست و حامیان آنها را مسئول این انفجارها دانست.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیرة، وزارت امور خارجه سوریه با ارسال این نامه ها اعلام کرد: در انفجارهای تروریستی روز پنج شنبه دست کم 53 تن کشته و 235 تن زخمی شدند و مسئولیت این انفجارها به عهده گروه های تروریستی وابسته به القاعده و حامیان منطقه ای و بین الملل آنها است.

 

در این نامه ها آمده است: حملات دمشق همزمان بود با شلیک خمپاره به مناطق مسکونی شهر که این امر به کشته شدن چند تن انجامیده است.

 

در نامه وزارت امور خارجه سوریه به سازمان ملل و شورای امنیت تاکید شده است: نهادهای بین المللی باید به طور رسمی و جدی انفجارهای اخیر سوریه را محکوم کنند و برای متوقف کردن چنین اقداماتی اقدامی جدی انجام دهند.

 

دمشق با متهم کردن این دو نهاد بین المللی به کم کاری در خصوص تحولات سوریه در نامه خود آورده است: مواضع ملایم سازمان ملل و شورای امنیت در قبال حوادثی که در سوریه رخ می دهد همان گونه که پیشتر نیز در انفجارهای قبلی شاهد آن بودیم باعث می شود تروریست ها به انجام اینگونه اقدامات جری تر شوند.

 

از سوی دیگر، وزارت بهداشت سوریه نیز اعلام کرد: پس از انفجارهای روز پنج شنبه، 53 جسد به بیمارستان های مختلف دمشق منتقل شدند و 235 زخمی نیز به مراکز درمانی آورده شده اند که حال برخی از آنها وخیم است و احتمال افزایش قربانیان انفجار بسیار زیاد است.

 

روز پنج شنبه سه خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی مراکز امنیتی و نظامی سوریه از جمله مقر حزب بعث، یک ساختمان اطلاعات سوریه و نیز یک پادگان نظامی این کشور در دمشق منفجر شد که این امر علاوه بر گرفتن جان ده ها تن، خسارت های زیادی نیز به بار آورد.

 

در همین حال، مخالفان دولت سوریه اعلام کردند که این انفجارها کار آنها نبوده و به هیچ وجه در آن دست نداشته اند.

 

"ارتش آزاد سوریه" که نهاد نظامی مخالفان سوری محسوب می شود با صدور بیانیه ای مدعی شد که در این حملات به هیچ وجه دست نداشته و این انفجارها نقشه دولت است.

 

مخالفان همچنین اعلام کردند: پس از انفجارهای دمشق کاخ ریاست جمهوری تشرین، ساختمان ستاد مشترک ارتش سوریه در منطقه امویون دمشق و منطقه المالکی که در آن منازل مسئولان بلندپایه سوریه واقع شده، هدف حمله خمپاره ای قرار گرفته است.

 

از سوی دیگر، منابع رژیم صهیونیستی اعلام کردند: ارتش سوریه در حال عقب نشینی از نزدیکی مرزهای سوریه با سرزمین های اشغالی است و لشگر پنجم ارتش سوریه به تدریج در حال خروج از منطقه حائل میان اسرائیل و سوریه است.

 

هنوز دلیل این اقدام دمشق مشخص نیست اما مخالفان مدعی هستند این لشگر به سوی مناطق مرکزی سوریه که شاهد درگیری های شدید است روانه خواهد شد.

کلید واژه ها: سوریه دمشق انفجارهای انفجارها پنج شنبه


نظر شما :