در تونس چه خبر است؟

۰۱ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۶ کد : ۱۹۱۲۹۹۶ سرخط اخبار

 بعد از اینکه جنبش حاکم النهضة در تونس مخالفت خود را با طرح نخست وزیر مبنی بر تشکیل دولت تکنوکرات اعلام و تاکید کرد که این طرح پاسخگوی نیازهای مرحله کنونی نیست، نخست وزیر تونس اذعان کرد که طرح وی برای تشکیل دولت تکنوکرات شکست خورده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، حمادی الجبالی، نخست وزیر تونس عصر دوشنبه در کنفرانسی مطبوعاتی اذعان کرد: همبستگی کافی میان احزاب سیاسی برای تشکیل دولت تکنوکرات وجود ندارد و به همین دلیل من برای بررسی گام های بعدی نزد منصف مرزوقی، رئیس جمهوری تونس می روم.

وی در ادامه افزود: رئیس جمهوری تونس اولین شخصی است که من برای دستیابی به راه حل های دیگر به نقطه نظرهای وی توجه دارم.

نخست وزیر تونس گفت: طرحی که من ارائه دادم، دولت تکنوکرات غیرحزبی بود که متعلق به تمام تونسی ها است و با برنامه های شفاف فعالیت کند و ما را به انتخابات آتی برساند و آرمان های مردم را برآورده سازد.

الجبالی خاطرنشان کرد: در دور دوم مذاکراتی که روز دوشنبه با نمایندگان احزاب سیاسی داشتیم گام های مهمی برداشته شد و توافق دیگری درباره ترکیب دولت شکل گرفت یعنی درباره دولتی که تکنوکرات ها و سیاستمداران را یک جا جمع کند، توافق شد و دولت تکنوکراتی که من پیشنهاد کردم از چنین شانسی برای توافق برخوردار نبود.

نخست وزیر تونس تصریح کرد: راه ها بسته نشده است و ما منتظر دستیابی به تفاهم هستیم و من بدبین نیستم و در آینده ای نزدیک به دنبال راه حل های دیگر می گردم.

الجبالی که پیشتر تهدید کرده بود در صورت عملی نشدن طرحش استعفا می کند، در این مصاحبه اعلام نکرد که استعفا می کند یا خیر؟

چند ساعت بعد از ترور شکری بلعید، یکی از مخالفان چپ گرا در ششم ماه جاری، الجبالی از تصمیم خود مبنی بر تشکیل دولت تکنوکرات خبرداد.

کلید واژه ها: تونس تکنوکرات دولت تکنوکرات تشکیل دولت وزیر تونس تشکیل دولت تکنوکرات


نظر شما :