مفتی سوریه:

اسد تنها به خواست مردم کنار می‌رود

۲۸ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۷:۳۴ کد : ۱۹۱۲۸۵۸ سرخط اخبار

مفتی سوریه با بیان اینکه بشار اسد جز به خواست مردم سوریه از قدرت برکنار نخواهد شد، اعلام کرد، مسئولیت هر قطره خونی که در سوریه ریخته می شود بر عهده تمام کسانی است که به جنگ در سوریه دعوت می کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شیخ احمد بدرالدین حسون، مفتی سوریه در مصاحبه با شبکه خبری المیادین، تاکید کرد: بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه جز به تمایل و خواست ملت سوریه از قدرت برکنار نخواهد شد.

وی گفت: آنان که به جنگ در سوریه تشویق می کنند در واقع می خواهند به سوریه از طریق هدف قرار دادن اسد ضربه بزنند، هدف آنها به سجده در آوردن سوریه و نابود کردن این کشور است.

مفتی سوریه همچنین تاکید کرد: هر قطره خونی که در سوریه به زمین ریخته می شود مسئولیتش بر دوش همه خطیبان و کسانی است که به مبارزه و جنگ در سوریه دعوت می کنند.

وی همچنین اعلام کرد: کسانی که برای تقسیم سوریه تلاش می کنند هرگز پیروز نخواهد شد.

حسون درباره اظهارات برخی از علما نسبت به وضعیت سوریه نیز گفت: شما به خاطر مجسمه های بودایی ناراحت شده اید اما نسبت به خون هایی که در سوریه ریخته می شود سکوت اختیار کرده اید.

بدرالدین حسون همچنین گفت، اخیرا برخی از گروه های رسمی و اسلامی از وی خواسته اند سوریه را ترک و اعلام کند که از نظام جدا شده است اما وی با این مساله مخالفت کرده است.

مفتی سوریه درباره توافقنامه ژنو نیز گفت: اظهارات اخیر اسد درباره مذاکره اظهاراتی گسترده و فراگیر بود، آنچه در سوریه امروز رخ می دهد نتیجه خطاهای صورت گرفته از سوی برخی و سوء استفاده های گروه های دیگر در خارج از سوریه اعم از کشورهای عربی و یا همسایگان سوریه است.

وی درباره موضع دولت ترکیه نسبت به بحران سوریه نیز گفت: اردوغان به من اعلام کرده است که به شخص بشار اسد احترام گذاشته و از ناآرامی ها در آینده در سوریه هراس دارد اما ما اسنادی داریم که ثابت می کند ترکیه مرزهایش را در مقابل جنایتکاران و دزدها برای ورود به سوریه گشوده است.

شیخ بدرالدین حسون درباره نامه اش به ملک عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان گفت: دفتر پادشاه عربستان به من اعلام کرده است که نامه من را درخصوص مداخله عربستان جهت گرد آوردن گروه های مختلف سوری دریافت کرده و به زودی آن را مورد بررسی قرار خواهد داد.

مفتی سوریه درباره مساله فلسطین نیز اعلام کرد که با سفر به سرزمین فلسطین با اجازه رژیم صهیونیستی مخالف است.

وی تاکید کرد: نیروهای مقاومت باید در برابر اسرائیل متحد شوند.
 

کلید واژه ها: سوریه


نظر شما :