چرا ایران از شما حمایت می کند؟

۱۳ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۹:۵۷ کد : ۱۹۱۲۲۸۴ سرخط اخبار

خبرگزاری فارس: یک سناتور جمهوری خواه از چاک هیگل سوال کرده که چرا ایران از ریاست وی بر پنتاگون حمایت می کند؟
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از راوستوری، «جیم اینهوف»، سناتور جمهوری خواه آمریکایی شب گذشته در جلسه استماع دفاعیات «چاک هیگل»، نامرد تصدی سمت وزارت دفاع ایالات متحده از وی رسیده است که چرا ایران از نامزدی وی برای وزارت دفاع حمایت می کند؟!

بنابراین گزارش، وی در این جلسه استماع اظهار داشت: « ایران، مردم خاورمیانه، مناطق اسلامی و شمال آفریقا از ته قلبشان از آمریکا متنفرند. ایران همچنین گفته است که اسرائیل یک غده سرطانی در قلب جهان اسلام است.  همچنین گفته اند که جنگجویان ایرانی آماده محو اسرائیل از نقشه هستند. سوالی که من دوست دارم از شما [هیگل] بپرسم تا ضبط شود این است که فکر می کنید چرا وزارت امور خارجه ایران قویانه از نامزدی شما برای وزارت دفاع حمایت می کند؟»

هیگل از پاسخ به این سوال خودداری کرد و گفت: «من به اندازه کافی روزگار سختی با سیاست آمریکا دارم، سناتور. من نظری در این خصوص ندارم و خوشحال خواهم شد جواب های دیگری برای ثبت شدن بدهم.»

به نوشته راوستوری، وزارت خارجه ایران اوایل این ماه گفته بود که امیدوار است که هیگل تغییرات عملی در سیاست خارجی آمریکا به وجود آورد.

هیگل، سناتور سابق ایالت نبراسکا سخنان زیادی را علیه تحریم ها بر ضد ایران و دیگر کشورها گفته است و آنها را ابزاری ضعیف در سیاست خارجی دانسته است.


نظر شما :