گزارش تصویری:میمون های فضانورد

۱۱ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۷:۰۸ کد : ۱۹۱۲۲۱۹ سرخط اخبار

این تصویر که روز دوشنبه در اینترنت منتشر شده میمونی را نشان می دهد که توسط ایران با موفقیت به فضا فرستاده شد. ویکتوریا نولاند سخنگوی وزارت خارجه امریکا به خبرنگاران گفت: " من عکس میمون کوچک بیچاره که برای رفتن به فضا مهیا می شد را دیدم." چه کسی چنین کاری را با یک میمون می کند؟ در ادامه خواهیم دید:

در حقیقت خود ما این کار را انجام دادیم. ایالات متحده، شوروی و فرانسه انواع میمون ها را در زمان جنگ سرد به فضا فرستادند تا در نهایت برای ارسال انسان به فضا آماده شوند.

خیلی از میمون های پرتاب شده به فضا در سالهای 1940، 1950 و 1960 زنده نماندند. انفجار، باز نشدن چتر نجات و گم شدن در دریا نمونه ای از اتفاقات برای آنها بود. اما انهایی که با موفقیت برگشتند تبدیل به ستاره شدند. در زیر داستان بعضی از آنها را می توانید بخوانید:

خانم بیکر منتظر بسته زیستی اش قبل از پرواز با راکت ژوپیتر AM-180. این راکت در 28 می 1959 پرتاب شد و خانم بیکر و یک میمون دیگر به نام ایبل را حمل می کرد. هر دو میمون با وضعیت خوب به زمین بازگشتند و این ژوپیتر را به اولین ماموریت موفقیت آمیز که خیوان به فضا حمل کرده و بازگشت تبدیل کرد.

ایبل آماده قرار گرفتن در یک کپسول برای انجام آزمایش های پیش از پرواز است.

این عکس ایبل را پس از ریکاوری نشان می دهد. با این که ایبل زنده از فضا برگشت اما چند روز بعد، از عوارض بیهوشی در طول یک روش برای حذف یک الکترود مرد.

بدن ایبل اکنون در موزه ملی هوا و فضای امریکا در معرض نمایش قرار داده شده.

خانم بیکر 20 سال پس از سفر به فضا زنده ماند. او به یک ستاره کوچک فضایی تبدیل شد. محل دفن این میمون در مرکز رامت و فضای امریکا در آلاباما قرار دارد.

سم، میمون 2 ساله پس از پروازش با فضاپیمای "جو کوچولوی 2" در 4 دسامبر 1959.

سم در صندلی مخصوصی از جنس فایبرگلاس قرار داده شده است. سم پس از پرواز تا چندین سال در پایگاه هوایی بروکس برای انجام آزمایشات گوناگون نگهداری می شد اما در نهایت بازنشسته شد و مابقی عمر خود را در باغ وحش سن آنتونیو گذراند.


"خانم سم" جفت "سم" برای پرواز 21 ژانویه 1960 خود با "جو کوچولوی 1B" در محفظه مخصوص قرار می گیرد.

خانم سم قبل از تست پرواز.

یکی از دو میمون سنجابی برای پرواز انتخاب می شوند. ماموریتی که از 29 آوریل تا 6 می 1985 به طول انجامید.

فضانورد ویلیام تورنتون در حال آزمایش یکی از میمونهای سنجابی.

آلن شپرد، اولین انسان فضانورد امریکا در کنار همراهش در این سفر 5 ماهه، شامپانزه ای به نام "هم".

استقبال از "هم" توسط قرمانده کشتی بازیابی یو.اس.اس دانر. هم پس از این پرواز 17 سال را در باغ وحش ملی شیکاگو گذراند.


نظر شما :