کره شمالی با طرح بمب اتمی تهدید کرد

۰۹ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۲:۲۸ کد : ۱۹۱۲۱۲۹ سرخط اخبار

رسانه دولتی کره شمالی امروز (یکشنبه) با اعلام اینکه رهبر این کشور قصد دارد تا در اعتراض به قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل تهدید انفجار یک بمب اتمی را مطرح کند، گزارش داد، کیم جونگ اون، با فراخواندن مقام های ارشد امنیتی و امور خارجی به آنها دستور داد تا به "اقداماتی مهم و بنیادی" دست بزنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، نشست برگزار شده میان کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی و مقام های ارشد امنیتی و امور خارجی نشان می دهد که وی به موضع تحریک آمیز و جسورانه پیونگ یانگ در اعتراض به قطعنامه شورای امنیت در پی پرتاب راکت در ماه دسامبر سال 2012 بازگشته است.

این در حالیست که در گزارش خبرگزاری رسمی کره شمالی به زمان برگزاری این نشست اشاره ای نشده است.

هفته گذشته شورای امنیت سازمان ملل پرتاب موشک کره شمالی در 12 دسامبر سال گذشته میلادی را محکوم و آن را نقض تمام قطعنامه ها از سوی پیونگ یانگ خواند.

اعضای این شورا از جمله چین، متحد کره شمالی با اعمال تحریم های بیشتر پیونگ یانگ را به دلیل اقداماتش محکوم کردند.

کره شمالی با بی اعتنایی نسبت به این قطعنامه به آن پاسخ داد و بر حق خود مبنی بر پرتاب موشک برای استفاده در "برنامه های فضایی صلح آمیز و قرار دادن ماهواره در فضا" همچنان پا بر جاست.

این کشور همچنین هشدار داده که به توسعه و پیشرفت برنامه های آزمایش موشکی و اتمی خود برای مقابله با آنچه که دشمنی آمریکا می داند، ادامه می دهد.

کره شمالی، تهدید نظامی آمریکا در منطقه را علت اصلی تمایلش برای ساختن سلاح هسته ای می داند. این دو کشور در خصوص جنگ کره که پس از سه سال در سال 1953 با آتش بس موقت به پایان رسید، اختلافاتی دارند. این جنگ بدون دستیابی به معاهده صلح پایان یافت.

همچنین بیش از 28 هزار نیروی آمریکایی در کره جنوبی مستقر هستند تا از این کشور که متحد واشنگتن است، دفاع کنند.

بر اساس گفته های دانشمند هسته ای آمریکایی، زیگفرید هکر، کره شمالی آنقدر پلوتونیوم غنی سازی شده دارد که برای ساخت چهار تا هشت بمب کفایت می کند.

مقام های دفاعی کره جنوبی نیز می گویند که پیونگ یانگ به صورت تکنیکی آماده انجام آزمایش هسته ای دیگری در چند روز آینده است.

تصاویر ماهواره ای گرفته شده در روز چهارشنبه هفته گذشته نشان می دهند که در ماه گذشته جاده های پوشیده از برف پاکسازی شده و پیونگ یانگ تونلی را به سمت منطقه ای کوهستان حفر کرده است که از آنجا وسیله اتمی خود را منفجر کند.

کلید واژه ها: کره شمالی پیونگ یانگ پیونگ یانگ قطعنامه


نظر شما :