افزایش ۴ میلیارد دلاری درآمد نفتی

۰۷ بهمن ۱۳۹۱ | ۲۰:۰۲ کد : ۱۹۱۲۰۶۳ سرخط اخبار

مهر نوشت:

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با اشاره به آغاز تولید مرغوب ترین بنزین جهان در پالایشگاه نفت شازند از افزایش 4 میلیارد دلاری درآمدهای نفتی کشور و بهره برداری از طرح توسعه پالایشکاه شازند خبر داد.

احمدی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای همزمان 27 طرح جدید پالایشگاهی و خطوط انتقال نفت و فرآورده های نفتی در کشور، گفت: برای طراحی، ساخت و راه اندازی این تعداد پروژه نفتی بیش از 17هزار و550 میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با اعلام اینکه هم اکنون ساخت 5 پروژه جدید، افزایش ظرفیت، بهینه سازی و بهبود کیفیت فرآورده های نفتی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: بر این اساس، تاکنون پروژه بهینه سازی و بهبود کیفیت پالایشگاه تهران راه اندازی شده است و طرح توسعه افزایش ظرفیت پالایشگاه شازند در دهه فجر به بهره برداری رسمی می رسد.
این مقام مسئول با اشاره به ساخت 13 طرح جدید خطوط لوله انتقال نفت به فرآروده های نفتی، سه پروژه اسکله و پایانه های نفتی و 10 طرح مقاومت سازی، خدماتی و پشتیبانی اظهار داشت: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 9 طرح جدید پالایشگاهی با هزینه سرمایه گذاری 5 هزار 200 میلیارد تومان راه اندازی شود.
وی همچنین از آغاز طراحی، مطالعه و برنامه ریزی برای ساخت اولین پالایشگاه تمام ایرانی نفت در کشور خبر داد و افزود: برای نخستین بار در طرح توسعه پالایشگاه نفت شازند کشور به دانش فنی بومی صنعت پالایش نفت دست یافت.
احمدی با یادآوری اینکه در شرایط فعلی امکان طراحی و ساخت 70 دستگاه تجهیزات و کالای صنایع پالایش نفت کور در داخل کشور فراهم است بیان کرد: همچنین در بخش ساختمان و نصب تجهیزات و واحدهای مختلف فرآیند نفت کشور به 100 درصد دانش فنی بومی دست یافته است.
مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران با بیان اینکه با بهره برداری از فاز دوم طرح توسعه پالایشگاه شازند حدود 4 میلیارد دلار درآمد جدید نفتی نصیب کشور می شود، افزود: در این مگا پروژه نفتی برای نخستین بار 30 کمپرسور بزرگ، 1200 ماشین دوار و بیش از 250 نرم افزار فرعی و اصلی توسط متخصصین داخلی نصب و راه اندازی شده است.
این مقام مسئول همچنین از امضای قراردادهای جدید نفتی به منظور ساخت پالایشگاه جدید نفت در کشور خبر داد و یادآور شد: پیش بینی می شود با توجه به بومی سازی ساخت اکثر کالاها و تجهیزات پالایشگاهی و پیشرفت پیمانکاران داخلی در مراحل ساختمان و نصب تجهیزات به زودی جشن پالایشگاه سازی در کشور برگزار شود.
وی در پایان با بیان اینکه در حال حاضر ایران برای نخستین بار به تکنولوژی تولید مرغوب ترین بنزین جهان دست یافته است، خاطرنشان کرد: پس از بومی سازی دانش فنی، دانش فنی ایزومریزاسیون به زودی دانش فنی و لیسانس چندین طرح و پروژه فرآیند پالایش نفت در کشور بومی سازی خواهد شد.

کلید واژه ها: پالایشگاه پروژه بومی فنی شازند ساختمان دانش فنی راه اندازی تجهیزات میلیارد طرح توسعه


نظر شما :