سقف بدهی 16.4 تریلیون دلاری آمریکا پُر شد

۱۲ دی ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۸ کد : ۱۹۱۱۰۴۴ سرخط اخبار

وزیر خزانه داری آمریکا از پر شدن سقف بدهی 16.4 تریلیون دلاری این کشور خبر داد.

به گزارش فارس به نقل از نشریه آمریکایی «هیل» چاپ کنگره، «تیموتی گایتنر» وزیر خزانه داری آمریکا در قالب نامه ای به سران کنگره این کشور اعلام کرد که آمریکا روز گذشته (دوشنبه) سقف بدهی 16.4 تریلیون دلاری خود را پر کرده است و این امر دولت واشنگتن را برای به کارگیری اقدامات اضطراری جهت جلوگیری از ورشکستگی و قصور در پرداخت بدهی های آمریکا تحت فشار قرار می دهد.

بر اساس نامه گایتنر، وزارت خزانه داری آمریکا به کارگیری اقدامات فوق العاده برای جلوگیری از وقوع ورشکستگی کشور را آغاز کرده است.

گایتنر پیشتر در نامه جداگانه خود به سران کنگره گفته است که به کارگیری اقدامات اضطراری توسط وزارت خزانه داری آمریکا منجر به تامین بودجه ای 200 میلیارد دلاری در طول مدت تقریبا دو ماه برای دولت می شود.

این مقام ارشد آمریکایی در عین حال هشدار داده است که با توجه به بلاتکلیفی قابل توجهی که در رابطه با سیاست های حل نشده مالیاتی و هزینه ای دولت در سال 2013 باقی مانده است، پیش بینی مدت زمان کارآمد برای به کارگیری اقدامات اضطراری به منظور مهار قصور در پرداخت بدهی های آمریکا امکان پذیر نیست.

وزیر خزانه داری آمریکا اعلام کرد که این وزارت سرمایه گذاری روی مجموعه ای از صندوق های بازنشستگی دولت را به حالت تعلیق در آورده است که این اقدامی است که معمولا هنگام رسیدن به محدودیت قرض گیری صورت می گیرد.

خبر پر شدن سقف بدهی آمریکا در حالی گزارش می شود که سنای این کشور نیمه شب گذشته و تنها دو ساعت بعد از پایان ضرب الاجل تعیین شده برای حصول توافق بدهی به منظور مهار پرتگاه مالی که ترکیبی از افزایش های خودکار مالیات و کاهش هزینه هاست، اولین گام را برای مهار این پرتگاه با حصول توافقی همراه با 88 رای موافق و 8 رای مخالف برداشت.

قانونگذاران جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا نیز قرار است امروز در رابطه با توافق بدهی تشکیل جلسه بدهند.

کلید واژه ها: خزانه داری آمریکا


نظر شما :