هواپیماربایی ناموفق در پرواز تهران دمشق

۰۵ دی ۱۳۹۱ | ۱۲:۳۷ کد : ۱۹۱۰۷۶۸ سرخط اخبار

جانشین فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی تصریح کرد: امسال هیچ موردی مبنی بر تلاش افراد برای ربایش هواپیما نداشتیم و آخرین مورد آن مربوط به پرواز تهران به دمشق بود که می خواستند هواپیما را به نقطه دیگری ببرند اما موفق به این کار نشدند.

سرهنگ صفرعلی موسوی جانشین فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی در نشستی خبری امروز که به مناسبت 5 دی ماه سالروز صدور فرمان تاریخی امام مبنی بر تشکیل سپاه حفاظت هواپیمایی برگزار شد، با بیان اینکه از سال 63 تاکنون 20 مورد درگیری در داخل هواپیما داشتیم که 12 مورد آن منجر به درگیری و خونریزی شد گفت: مهمترین این در گیری ها در پرواز اهواز به بندرعباس بود که بیش از 20 تروریست وارد هواپیما شده بودند.

وی اظهار داشت: با اقداماتی زمینی این تعداد به بیش از 100 مورد رسیده است که همه آنها توسط سپاه حفاظت هواپیمایی خنثی شده است.
 
جانشین فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی تصریح کرد: امسال هیچ موردی مبنی بر تلاش افراد برای ربایش هواپیما نداشتیم و آخرین مورد آن مربوط به پرواز تهران به دمشق بود که می خواستند هواپیما را به نقطه دیگری ببرند اما موفق به این کار نشدند.
 
موسوی با اشاره به آخرین هواپیما ربایی در پرواز اهواز به بندرعباس گفت: بیش از 2 نفر از همکاران ما در این پرواز در مقابل بیش از 20 نفر از تروریست ها ایستادگی کردند و 50 مورد جراحت برداشتند، اما در نهایت موفق شدند و مدال شجاعت نیز از مقام معظم رهبری دریافت کردند.

جانشین فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی با اشاره به اینکه تا پیش از حادثه یازده سپتامبر تنها مساله در صنعت هوانوردی، ایمنی مسافران بود، اما پس از آن مسائل امنیتی نیز به شدت مورد توجه قرار گرفت گفت:  خوشبختانه در کشور ما در این زمینه کارهای خوبی صورت گرفته است. تعداد اقداماتی که علیه هوانوردی ما صورت گرفته بود، هیچ گارد حفاظتی در دنیا با این حجم مواجه نبوده است.

وی اظهار داشت: سپاه حفاظت هواپیمایی به سرعت خود را به سطح گارد بین المللی هواپیمایی رسانده است وایکائو و OSA بارها از وضعیت امنیت پروازهای ما را بازدید کرده اند.
 
موسوی با بیان اینکه ایکائو در پنج سال اخیر پنج بار از گارد حفاظت سپاه بازدید کرده است گفت:  اقدامات ما در پیش از پرواز و روی زمین بی نظیر است. آنها ما را به عنوان یکی از موفق ترین کشورها در زمینه حفاظت هواپیمایی عنوان کرده اند، البته من معتقدم که ما اولین کشور در زمینه امنیت پرواز هستیم، اما بنا به دلایل سیاسی هیچگاه آنها به این مساله اذعان نکرده اند.
 
جانشین فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی با بیان اینکه امروز در زمینه امنیت پرواز آمادگی آموزش به کشورهای مختلف را داریم تصریح کرد: ما امروز در سطحی قرار داریم که همه سازمان های بین المللی معتبر به توانایی ما اذعان دارند.  
 
موسوی در پاسخ به این که آیا تاکنون درخواستی از کشورهای منطقه برای آموزش نیرو در زمینه امنیت پرواز شده است یا نه؟ اظهار کرد: کشورهای منطقه درخواست هایی داشتند، ولی هنوز اقدام عملی صورت نگرفته است، آنها به توانایی ما در گارد پرواز اذعان دارند.
 
جانشین فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی گفت: همچنین به زودی مستندی درباره فعالیت های حفاظت سپاه در صنعت هوانوردی از صداوسیمای جمهوری اسلامی پخش خواهد شد.

کلید واژه ها: حفاظت پرواز سپاه سپاه حفاظت حفاظت هواپیمایی فرمانده سپاه فرمانده فرمانده سپاه حفاظت سپاه حفاظت هواپیمایی هواپیما فرمانده سپاه حفاظت هواپیمایی گارد امنیت


نظر شما :