هشدار عربستان به کشورهای عرب خلیج فارس

۱۹ آذر ۱۳۹۱ | ۱۵:۴۲ کد : ۱۹۱۰۱۳۷ سرخط اخبار

وزارت امور خارجه عربستان با تاکید بر اینکه هر نوع ناامنی در یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس در دیگر کشورهای این شورا نیز تاثیر می گذارد از اعضای شورای مذکور خواست تا مانع ورود "تهدیدهای ناشی از بهار عربی" به کشورهای خود شوند.

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، عبدالعزیز بن عبدالله آل سعود، معاون وزیر امور خارجه عربستان در کنگره گفت وگوی منامه که در بحرین برگزار شد، از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس خواست تا مانع ورود تهدیدهای امنیتی ناشی از بهار عربی به کشورهای خود شوند.

وی تاکید کرد: عربستان با دیگر برادران خود در شورای همکاری خلیج (فارس) برای استقرار امنیت در تمامی کشورهای عضو تلاش می کند. هر نوع ناامنی در یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) بر دیگر کشورهای عضو تاثیر می گذارد و به همین دلیل باید مانع از ناامنی در هر یک از کشورهای عضو شورا شد.

معاون وزیر امور خارجه عربستان ادامه داد: کشورهای عضو شورای همکاری خلیج (فارس) نمی توانند اجازه دهند تا ناامنی و بی ثباتی وارد شورا شود و جلوی ناامنی را در هر یک از کشورهای عضو خواهند گرفت.

 

در این نشست سلمان بن حمد آل خلیفه، ولیعهد بحرین نیز از مخالفان این کشور خواست تا برای حل و فصل اختلاف ها به مذاکره روی بیاورند.

وی گفت: امنیت تنها ضامن ثبات در کشور نخواهد بود بلکه رسیدن به ثباتی پایدار در کشور با مذاکره و حل و فصل اختلافات ممکن خواهد بود. ما در سال گذشته آنچه که بهار عربی نامیده می شود را مشاهده کردیم و تجربه خاص خود را از آن گرفتیم و دریافتیم که این امر تفرقه را در کشور ما گسترش داد و سعی در تقسیم بحرین داشت.

ولیعهد بحرین افزود: با وجود اینکه هم اکنون آرامش به بحرین بازگشته است اما زخم های زیادی وجود دارد که باید آنها را مداوا کرد.

سلمان بن حمد گفت: من ولیعهد بحرین سنی یا بحرین شیعه نیستم بلکه من ولیعهد کشور بحرینم و از تمامی گروه های مخالف از جمله رهبران مذهبی شیعه می خواهم تا خشونت را محکوم کنند چرا که سکوت راه خوبی برای حل و فصل اختلافات نیست.

در این کنگره که با همکاری مرکز بین المللی مطالعات استراتژیک برگزار شد علاوه بر نمایندگانی از کشورهای عضو شورای خلیج فارس ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس و ویلیام برنز، معاون وزیر امور خارجه آمریکا نیز حضور داشتند.

کلید واژه ها: کشورهای عضو بحرین از کشورهای از کشورهای عضو خلیج ناامنی وزیر امور خارجه عربستان از کشورهای عضو شورای کشورهای عضو شورای همکاری


نظر شما :