اعلام آمادگی صالحی برای گسترش روابط همه جانبه با اروپا

۱۸ آذر ۱۳۹۱ | ۲۰:۵۶ کد : ۱۹۱۰۱۰۱ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت های بسیار گسترده ایران برای توسعه روابط به خصوص در حوزه های اقتصادی و تجاری با اروپا افزود: ایران همواره آمادگی دارد تا بر اساس اعتماد و همکاری متقابل ، روابطی مبتنی بر احترام متقابل و در راستای مصالح و منافع مشترک در جهت توسعه و گسترش همه جانبه روابط دو یا چندجانبه با کشورهای اروپایی را دنبال کند.

به گزارش خبرگزاری مهر،الیور گروگن سفیر جدید اکردیته ایرلند در کشورمان امروز شنبه ضمن دیدار با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

 صالحی در این دیدار با اشاره به روابط خوب سیاسی بین دو کشور ، ابراز امیدواری کرد در دوره ماموریت سفیر جدید ایرلند شاهد توسعه و گسترش بیش از پیش روابط فیمابین به خصوص در ابعاد اقتصادی و تجاری باشیم.

 وزیر امور خارجه با اشاره به ظرفیت های بسیار گسترده ایران برای توسعه روابط به خصوص در حوزه های اقتصادی و تجاری با اروپا افزود: ایران همواره آمادگی دارد تا بر اساس اعتماد و همکاری متقابل ، روابطی مبتنی بر احترام متقابل و در راستای مصالح و منافع مشترک در جهت توسعه و گسترش همه جانبه روابط دو یا چندجانبه با کشورهای اروپایی را دنبال نماید.

 الیور گروگن سفیر جدید اکردیته ایرلند در تهران  نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام های همتای ایرلندی خود به وزیر امور خارجه کشورمان ، آمادگی کشورش را برای توسعه و گسترش همکاریها در همه زمینه ها اعلام نمود و خاطر نشان کرد : دولت و مردم ایرلند به ایران بعنوان یک تاریخ و تمدن بزرگ  به دیده احترام می نگرند.

 سفیر جدید ایرلند همچنین بر موضع کشورش مبنی بر اهمیت و ضرورت گفتگو بعنوان تنها راه حل و فصل برخی مسائل موجود بین ایران و غرب تاکید کرد.

همچنین محمد سعید منتای ادریس سفیر جدید اکردیته اریتره در کشورمان امروز شنبه ضمن دیدار با علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه رونوشت استوارنامه خود را تقدیم کرد.

صالحی در این دیدار با اشاره به روابط بسیار خوب بین دو کشور ، آمادگی کشورمان را برای ارائه توانمندیها و تجربیات ارزشمند خود در حوزه های تجاری و اقتصادی به کشور اریتره یادآور شد و همچنین بر ضرورت افزایش رفت و آمد متقابل مقامات و بخشهای دولتی و خصوصی دو کشور برای آشنایی با ظرفیت های متقابل به منظور توسعه و گسترش بیش از پیش روابط فیمابین به خصوص در ابعاد اقتصادی و تجاری تاکید کرد. 

سفیر جدید اریتره نیز در این دیدار ضمن ابلاغ سلام های همتای اریتره ای خود به وزیر امور خارجه کشورمان ، آمادگی دولت و مردم اریتره را برای توسعه و گسترش بیش از پیش  همکاریها در همه زمینه ها و بدون هیچ محدودیتی اعلام کرد.

کلید واژه ها: و گسترش دیدار توسعه و توسعه و گسترش متقابل اریتره اقتصادی تجاری ایرلند اقتصادی و تجاری به خصوص در خصوص در سفیر جدید و تجاری دیدار با این دیدار در این دیدار برای توسعه وزیر امور خارجه


نظر شما :