به اعتقاد سوری ها اردوغان سقوط می کند

۱۳ آذر ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۹ کد : ۱۹۰۹۸۵۸ سرخط اخبار

نماینده پارلمان سوریه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر تشدید بحران سوریه را هدف کنفرانس هایی همچون دوحه و استانبول دانست و اظهار داشت که نخست وزیر ترکیه سقوط خواهد کرد.

محمد زهیر غنوم نماینده پارلمان سوریه و رئیس جبهه امید و نجات ملی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری مهر اظهار داشت: کنفرانس هایی همچون دوحه و استانبول که با حضور مخالفان سوریه برگزار شد کنفرانس توطئه گران و خیانتکاران بود.

وی با بیان این مطلب افزود: حاضران در این کنفرانس ها، نماینده ملت سوریه نیستند و هدف آنها تنها تشدید بحران در سوریه است.

غنوم گفتگوی ملی با حضور تمامی طیف های مختلف سوریه را بهترین راه حل بحران این کشور دانست و در پاسخ به این پرسش که چرا علیرغم اینکه گفته می شود گفتگو بهترین راه حل بحران است اما عملا چنین مسئله ای رخ نمی دهد گفت: حل بحران سوریه نیازمند توافق آمریکا و روسیه دو قطب بزرگ دنیا است.

رئیس جبهه امید و نجات ملی سوریه خاطرنشان کرد: پس از توافق این 2 قطب به یکباره قاچاق سلاح به سوریه برای افراد مسلح از بین خواهد رفت و ما انتظار داریم بعد از آن گفتگوها به طور جدی در سوریه آغاز شود.

نماینده پارلمان سوریه درباره نقش ترکیه در بحران سوریه گفت: ترکیه هیچ نقشی در سوریه ندارد و رجب طیب اردوغان سقوط خواهد کرد زیرا طرح های ضد سوری وی تاکنون با شکست مواجه شده است.

کلید واژه ها: سوریه بحران کنفرانس


نظر شما :