احتمال انجام آزمایش موشکی کره شمالی ظرف سه هفته آینده

۰۷ آذر ۱۳۹۱ | ۱۳:۱۱ کد : ۱۹۰۹۶۲۱ سرخط اخبار

شرکت اپراتور ماهواره ای دیجیتال گلوب اعلام کرد کره شمالی طی سه هفته آینده یک موشک دوربرد را آزمایش خواهد کرد. بر اساس این گزارش، تصاویر جدید ماهواره ای از افزایش فعالیت ها در محل پرتاب موشک حکایت دارد.
این شرکت - که تصاویر با وضوح بالا از زمین تهیه می کند - روز دوشنبه اعلام کرد تصاویر جدید از فعالیت های قابل توجه در مرکز پرتاب موشک در کره شمالی حکایت دارد.
این شرکت اعلام کرد: « با توجه به سطح فعالیت ها ، تردد کامیون ها ، افراد و وجود شمار زیاد تانکرهای حمل سوخت ، احتمالا کره شمالی قصد دارد پنجمین آزمایش موشکی خود را طی سه هفته آینده انجام دهد.»
بر اساس گزارش دیجیتال گلوب ، نوع فعالیت های کنونی در این مکان با فعالیت های کره شمالی در زمان آزمایش ناموفق موشک Unha-3 در ماه آوریل مطابقت دارد.
پیونگ یانگ تأکید کرد تلاش برای آزمایش یک موشک در ماه آوریل با هدف قرار دادن یک ماهواره در مدار انجام شد اما آمریکا و سازمان ملل متحد این اقدام را محکوم کردند و آنرا آزمایش یک موشک بالستیک دانستند.
انجام این آزمایش سبب متوقف شدن تلاش های بین المللی برای تعامل با این کشور منزوی شد و آمریکا برنامه برای انتقال کمک های غذایی به این کشور را متوقف کرد.
انجام هر گونه آزمایش موشکی طی سه هفته آینده بر انتخابات ریاست جمهوری کره جنوبی در روز نوزدهم ماه دسامبر سایه خواهد افکند. نگرانی های گسترده ای در سئول وجود دارد مبنی بر این که کره شمالی با انجام آزمایش موشکی و یا تحریک درگیریهای مرزی در پی تأثیر گذاری بر انتخابات در کره جنوبی است.
روزنامه آساهی شیمبون ژاپن هفته گذشته گزارش داد دولت آمریکا به ژاپن و کره جنوبی درباره انجام آزمایش موشکی قریب الوقوع توسط پیونگ یانگ هشدار داد.
ماه گذشته موسسه آمریکا-کره در دانشگاه جان هاپکینز اعلام کرد تصاویر ماهواره ای نشان می دهد کره شمالی آزمایش موتورهای یک موشک را در پایگاه سوهائه Sohae انجام داده است تا موشک دوربرد خود را ارتقا دهد. برخی تحلیل گران معتقدند که راکت کره شمالی اگر با موفقیت پرتاب شود می تواند به آمریکا نیز برسد.
گفته می شود کره شمالی موشک بالستیک قاره پیما تائپودونگ دو Taepodong-2 را در دست توسعه دارد اما این موشک تاکنون با موفقیت آزمایش نشده است.
چند روز پس از آزمایش ناموفق ماه آوریل، کره شمالی با نمایش آنچه که به نظر می رسید نوع جدیدی از موشک بالستیک قاره پیما باشد، سبب تعجب همگان شد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از سئول، اما تحلیل گران نظامی غربی و کارشناسان سازمان ملل متحد می گویند کره شمالی ماکت‌هایی از این موشک‌ها را به نمایش می‌گذارد.

کلید واژه ها: آزمایش موشک کره شمالی آمریکا آزمایش موشکی ماهواره یک موشک تصاویر


نظر شما :