آمریکایی ها بر چه مبنایی ژنرال خود را قضاوت می کنند

فساد اخلاقی یا موفقیت های سیاسی ؟

۰۳ آذر ۱۳۹۱ | ۲۰:۳۳ کد : ۱۹۰۹۵۰۶ اخبار اصلی آمریکا
ژنرال دیوید پترائوس مرد شماره یک سازمان اطلاعات امنیت آمریکا موسوم به سیا که در عراق خوش درخشید به غم انگیزترین شکل ممکن و پس از اعتراف به رابطه نامشروع از دنیای سیاست خداحافظی کرد
فساد اخلاقی یا موفقیت های سیاسی ؟

دیپلماسی ایرانی: بعد از استعفای دیوید پترائوس از ریاست سازمان اطلاعات مرکزی، براساس نظرسنجی واشینگتن پست – ای بی سی نیوز، نزدیک یک سوم آمریکایی ها، دید نامطلوبی نسبت به وی دارند.در حالی که در کل، وی هنوز محبوبیت بیشتری دارد.

هنوز دید مثبت نسبت به ژنرال از دید منفی به وی بیشتر است (45 به 32 درصد) و احساس منفی نسبت به عملکرد اف بی آی و عملکرد دولت اوباما در رابطه با این قضیه،از احساس منفی به خود پترائوس بیشتر است.

Petraeus-fav-11.jpg

حتی پس از افشای گسترده این قضیه،تعداد قابل توجهی از آمریکایی ها در رابطه با پترائوس و نحوه ی برخورد دولت و اف بی آی با این قضیه،نظر خاصی نداشتند.البته جزئیات این قضیه در حال مشخص شدن است.نظرسنجی جدید مرکز تحقیقات پیو نشان می دهدکه 22 درصد از بزرگسالان، این واقعه را از نزدیک دنبال می کنند.

در جولای 2010، وقتی پترائوس افزایش عملیات نظامی در افغانستان را رهبری می کرد ،تعداد مخالفان وی چشمگیر نبودند. براساس نظرسنجی گالوپ، فقط 9 درصد آمریکایی ها دید نامطلوبی نسبت به  وی داشته و 56 درصد احساس مطلوبی به وی داشتند.

پترائوس بعد از افشا شدن رابطه غیراخلاقی اش با نویسنده کتاب خاطراتش، پائولا برادول،استعفا داد. با اینهمه هنوز حدود 51 درصد از مردان احساس مطلوبی نسبت به ژنرال دارند و 30 درصد احساس نا مطلوبی دارند.این شکاف در میان زنان بیشتر است : 39 درصد از آنان دید مطلوب و 34 درصد دید نامطلوبی نسبت به پترائوس دارند.زنان بیشتری نسبت به مردان در این رابطه نظری نداشتند.

Petraeus-fav-22.jpg

هرچند تفاوت نظر زنان و مردان، در رابطه با چگونگی این استعفا تأثیری نداشت.در نظرسنجی گالوپ در جولای 2010، مردان، به مراتب بیش تر از زنان دید مثبتی نسبت به پترائوس داشتند.

برطبق آمار کنونی،تفاوت دید زنان و مردان در یک حزب به طور آشکاری خود را نشان می دهد،به ویژه در حزب جمهوری خواه، 60 درصد از مردان جمهوری خواه،دید مطلوبی نسبت به پترائوس دارند که این رقم  در مقایسه با 45 درصد زنان جمهوری خواه قابل توجه است.

جدا از تفاوت دید زنان و مردان،قضاوت  مثبت نسبت به  پترائوس در میان دموکرات ها،بیشتر از دید منفی به وی است . این مساله در میان  جمهوری خواهان و مستقل ها نیز مصداق دارد. .اما در میان تمام این سه گروه،حدود یک نفر از هر سه نفر احساس نامطلوبی به وی دارد.

دموکرات ها و جمهوری خواهان به طور مشخص در یک زمینه باهم اختلاف نظر دارند و آن وقتی است که عملکرد اف بی آی و دولت مورد ارزیابی قرار می گیرد.72 درصد از دموکرات ها دید مطلوبی نسبت به عملکرد تیم اوباما در این زمینه دارند و این درصد برای جمهوری خواهان 76 درصد است .

نویسنده : جان کوهن / منبع : واشینگتن پست

کلید واژه ها: پترائوس


نظر شما :