تلاویو پیشنهاد مصر برای برقراری آتش بس در غزه را نپذیرفت

۰۱ آذر ۱۳۹۱ | ۲۳:۱۸ کد : ۱۹۰۹۴۵۸ سرخط اخبار

به گزارش ایرنا، پایگاه اینترنتی روزنامه القدس العربی چاپ لندن روز چهارشنبه نوشت، روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از یک مقام بلندپایه اسراییل خاطرنشان کردکه رونوشت تفاهمنامه مصر برای اسراییل خوب نیست و قاهره آن را به ویژه در ارتباط با موضوع باز شدن گذرگاههای مرزی و کاهش محاصره و لغو منطقه امنیتی واقع در نوار مرزی اسراییل و غزه بر اساس مواضع حماس نوشته است.

بر اساس این گزارش، رژیم اسراییل به مصر توضیح داد که در مرحله اول باید آتش بس بر اساس اصل آرامش در برابر آرامش برقرار شود و به همین دلیل خواهان متوقف شدن روند موشک باران شهرکهای صهیونیست نشین و پایان دادن به حملات علیه نیروهای ارتش رژیم اسراییل مستقر در نوار مرزی و خاتمه یافتن حملات علیه اسراییل از صحرای سینا است و اسراییل نیز در عوض به حملات هوایی خود علیه غزه و روند بازداشت فعالان فلسطینی پایان خواهد داد.

رژیم اسراییل در مرحله دوم پس از برقراری آتش بس با برقراری تماس با مصر با خواسته های حماس و در راس آنها کاهش محاصره علیه غزه و گشودن گذرگاههای مرزی موافقت خواهد کرد.

رژیم صهیونیستی این مرحله را مشروط به بررسی موضوع قاچاق اسلحه به غزه دانسته و اینکه مصر باید در زمینه متوقف کردن روند قاچاق اسلحه تضمین دهد.

کلید واژه ها: اسراییل مصر مرزی


نظر شما :