مفاد بیانیه اتحادیه عرب درباره غزه

۲۸ آبان ۱۳۹۱ | ۱۴:۱۴ کد : ۱۹۰۹۲۹۴ سرخط اخبار

اتحادیه عرب در نشست اضطراری خود در قاهره با درخواست از گروههای فلسطینی برای محقق کردن آشتی ملی، تصمیم گرفت هیئتی از وزیران خارجه عرب را به غزه اعزام کند.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه روسیاالیوم، اتحادیه عرب شب گذشته در نشست اضطراری خود در قاهره که برای بررسی اوضاع غزه برگزار شد، تصمیم گرفت هیئتی از وزیران خارجه عرب را به غزه اعزام کند که در پیشاپیش آنها نبیل العربی دبیرکل اتحادیه عرب و ریاض المالکی وزیر امور خارجه تشکیلات خودگردان قرار دارند.

وزیران امور خارجه کشورهای عربی در نشست قاهره، تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را محکوم کردند و خواستار تحویل مسئولان این تجاوزات به دادگاههای بین المللی به سبب ارتکاب جنایات ضد انسانی شدند.

شرکت کنندگان در نشست همچنین خواستار توقف عادی سازی روابط با اسرائیل و بازنگری در طرح سازش عربی مصوب سال 2002 شدند.

کشورهای عربی در این بیانیه همچنین خواستار تامین نیازهای غذایی، دارویی و تجهیزات پزشکی برای مجروحان در نوار غزه در اسرع وقت شدند.

وزیران امور خارجه عرب همچنین با نارضایتی از شکست شورای امنیت در اتخاذ  اقدامات لازم برای توقف تجاوز اسرائیل به غزه و توقف ترور رهبران فلسطینی، از گروههای فلسطینی خواستند به سرعت آشتی ملی را محقق کنند.

وزیران خارجه عرب همچنین تصمیم به تشکیل کمیته وزارتی برای سفر به غزه برای اعلام همبستگی خود با مردم فلسطین در این منطقه گرفتند که این کمیته شامل وزیر امور خارجه عراق که کشورش ریاست نشست سران عرب را برعهده دارد، وزیر امور خارجه لبنان به عنوان رئیس دوره فعلی شورای وزیران خارجه عرب و دبیرکل اتحادیه عرب و وزیران خارجه عربی است که علاقه مند به حضور در این کمیته هستند.

 


نظر شما :