تلاش برای اعزام هیات پارلمانی ایرانی به غزه

۲۷ آبان ۱۳۹۱ | ۱۴:۴۰ کد : ۱۹۰۹۲۳۸ سرخط اخبار

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که این کمیسیون در تلاش است تا با هماهنگی با وزارت امور خارجه هیات پارلمانی به سرپرستی دکتر بروجردی به غزه اعزام کند.


منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اظهار کرد: هیات پارلمانی متشکل از برخی از اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی به سرپرستی دکتر بروجردی قصد سفر به غزه برای دلجویی از مجروحین و بازدید از مناطق مختلف غزه را دارد که از روز گذشته از وزارت امورخارجه درخواست شده تا هماهنگی های لازم را با دولت مصر برای انجام این سفر انجام دهد.


وی ادامه داد: در تلاشیم تا برخی اقلام امدادی و دارویی را به غزه انتقال دهیم که تمامی این اقدامات در راستای ابراز همدردی با مردم مظلوم غزه انجام می‌شود.


نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه در این سفر با مسئولان فلسطینی مستقر در غزه نیز ملاقات‌هایی نیز انجام خواهد شد، گفت: هدف کلی از این سفر پشتیبانی سیاسی و معنوی نظام جمهوری اسلامی و پارلمان کشور از مردم فلسطین است.


حقیقت‌پور همچنین در مورد زمان سفر هیات پارلمانی به ترکیه با هدف تلاش برای آزاد شدن گروگانهای ایرانی در سوریه گفت: طبق قرار قبلی این سفر باید فردا انجام شود که با توجه به اعلام رییس مجلس ترکیه مبنی بر وجود مشغله کاری زیاد احتمال دارد، زمان این سفر به تعویق بیافتد ولی باز هم این موضوع فردا مشخص خواهد شد.
 


نظر شما :