مساله هسته ای ایران را هم مثل عراق و سوریه حل می کنیم!

۲۵ آبان ۱۳۹۱ | ۲۲:۵۶ کد : ۱۹۰۹۱۹۹ سرخط اخبار

آویگدور لیبرمن وزیر خارجه تندرو رژیم صهیونیستی گفت که تل آویو در نهایت مساله هسته ای ایران را نیز مانند مساله هسته ای عراق و سوریه حل خواهد کرد.

به گزارش عصر ایران لیبرمن که در جمع دانشجویان دانشگاه " آریل" سخن می گفت با اعلام این مطلب گفت که افکار عمومی اسراییل باید به دولتمردانشان درباره نحوه مواجهه با تهدید ایران ! اعتماد کنند.

رژیم صهیونیستی در سال های 1981 و 2007 با حمله هوایی به پایگاه اتمی عراق در اوسیراک و نیز یک مرکز که ادعا می شد تاسیسات هسته ای در حال ساخت سوریه در دیرالزور است، آن مکان ها را نابود کرد.

لیبرمن با اشاره به این موضوع گفت:" اسراییل تهدید برنامه هسته ای ایران را به همان شیوه ای که در مورد تهدید هسته ای عراق و سوریه عمل کرد ، حل خواهد کرد."

ادعای لیبرمن در حالی است که در ماه های گذشته موضوع حمله به تاسیسات هسته ای ایران تبدیل به یک مناقشه پردامنه در میان سیاستمداران و نظامیان اسراییلی شده و بیشتر بحث ها در اسراییل حول و حوش ناتوانی اسراییل از نابودی تاسیسات هسته ای ایران و نیز مخرب بودن و زیان بار بودن چنین حمله ای در جریان است.

با این حال نتانیاهو ، باراک و لیبرمن نخست وزیر ، وزیر دفاع و وزیر خارجه اسراییل از جمله مقاماتی هستند که معتقدند باید برای مقابله با برنامه هسته ای ایران ولو به قیمت تاخیر چند ساله در آن ، به این پایگاه ها حمله نظامی کرد.

لیبرمن نیز با دفاع از چنین ایده ای گفت:"اسراییل می داند چگونه مانع دست یابی ایران به سلاح هسته ای شود."

لیبرمن افزود :"مردم باید تصمیم درباره نحوه و زمان مواجهه با برنامه هسته ای ایران را به دولتمردان خود بسپارند... اگر می خواهی شلیک کنی باید شلیک کنی و حرف نزنی."

رژیم صهیونیستی در حالی ایران را به تلاش برای دست یابی به سلاح هسته ای متهم می کند که خود بدون امضای معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای صدها کلاهک هسته ای در زرادخانه هسته ای خود انبار کرده است.

جمهوری اسلامی ایران تهدید کرده است به شدید ترین شکلی هر گونه حمله احتمالی به تاسیسات هسته ای خود را با قدرت جواب خواهد داد به نحوی که متجاوز را از کرده خود پشیمان کند.

وزیر خارجه جنگ طلب اسراییل در ادامه با حمله به تصمیم محمود عباس برای بردن پرونده عضویت فلسطین به سازمان ملل گفت که عباس برای نجات خود از سقوط این عمل را می کند.

وی همچنین با دفاع از حملات اسراییل به غزه گفت که بهترین دفاع در برابر حماس حمله به نوار غزه است.
 

کلید واژه ها: اسراییل تاسیسات هسته ای لیبرمن


نظر شما :