رونمایی از سه سامانه موشکی ایران

۲۳ آبان ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۱ کد : ۱۹۰۹۱۱۵ سرخط اخبار
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) از رونمایی سامانه های موشکی "صافات"، " یازهرا3" و "قادر" در رزمایش مدافعان آسمان ولایت4 خبر داد و گفت: این سامانه‌ها کاملا بومی است.
 
به گزارش خبرنگار مهر، امیر فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) امروز سه شنبه  در نشست خبری با خبرنگاران که در منطقه عملیاتی برگزاری رزمایش آسمان ولایت5 برگزارشد از رونمایی سامانه های موشکی "صافات"، موشک ارتفاع پایین "یا زهرا 3" و "قادر" خبر داد و گفت: این سامانه ها بومی هستند و در رزمایش مدافعان آسمان ولایت 4 رونمایی می‌شوند.
 
اسماعیلی در ادامه در خصوص سامانه موشکی "قادر" توضیح داد: این سامانه کاملا متحرک است به همین دلیل ما نام آن را سامانه موشکی کاملا متحرک "قادر" انتخاب کرده ایم.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) خاطر نشان کرد: این سامانه این ویژگی را دارد که شلیک موشک ها بدون پیاده سازی لانچرها را در کمتر از 30 دقیقه انجام دهد.
 
وی در خصوص سامانه موشکی ارتفاع پایین" یازهرا3" افزود: قرارگاه پدافند هوایی در خصوص این سامانه با متخصصین گفتگو کرد و خوشبختانه از زمانیکه در پیش گرفته بودیم جلوتر قرار گرفتیم و انشاءالله در این رزمایش از این سامانه برای اولین بار رونمایی خواهیم کرد.
 
اسماعیلی با بیان اینکه سامانه موشکی ارتفاع پایین " یازهرا3" فقط تست تحقیقاتی انجام نمی دهد، تصریح کرد: این سامانه باید هدف را بزند همچنین به عنوان یکی از بازوان دفاعی ما به حساب می آید.
 
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص) با اشاره به اینکه ما به سیستم های دفاعی خود کاملا ایمان داریم، یکی از آن سیستم ها را سامانه موشکی ارتفاع پایین" یازهرا3" عنوان کرد و در خصوص ویژگی های این سامانه ادامه داد: سامانه موشکی ارتفاع پایین" یازهرا3" متحرک است و در این سامانه ما نقطه گلوگاهی نداریم.
 
وی همچنین بیان کرد: این سامانه در تمامی نقاط قابل استقرار است.
 
وی در ادامه این نشست خبری درباره سامانه "صافات" نیز توضیح داد: این سامانه متحرک است و ه ضریب امنیتی آن نیز بالا است.
 
اسماعیلی افزود: سامانه "صافات" توپخانه ای بوده و از دقت بسیار بالایی برخوردار است .

کلید واژه ها: سامانه موشکی پدافند هوایی خاتم الانبیاء(ص)


نظر شما :