اظهار نظر مهمانپرست درباره عضویت امریکا در شورای حقوق بشر

۲۰ آبان ۱۳۹۱ | ۲۰:۲۰ کد : ۱۹۰۸۹۸۴ سرخط اخبار

رامین مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در رابطه با نامزدی ایالات متحده آمریکا برای عضویت مجدد در شورای حقوق بشر سازمان ملل گفت: ایالات متحده به اعتراف بسیاری از سازمان‌های بین‌المللی خود از ناقضان حقوق بشر در محدوده سرزمینی و خارج از مرزهای خود می‌باشد، این در حالی است که قطعنامه تأسیسی شورای حقوق بشر تنها به کشورهایی اجازه عضویت در این شورا را می‌دهد که دارای پرونده روشن و مثبت حقوق بشری باشند.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اشاره به گزارش دوره‌ای جهانی موسوم به یو پی آر در شورای حقوق بشر افزود: بسیاری از کشورها نقض گسترده استانداردهای بین‌المللی حقوق بشر توسط آمریکا را در این گزارش مورد اشاره قرار داده‌اند.

وی از جمله موارد نقض حقوق بشری آمریکا در این گزارش را کشتار غیرنظامیان به ویژه کودکان و زنان، به کارگیری انواع شکنجه‌ها در زندان‌های مخفی و آشکار آمریکا در نقاط مختلف جهان، افزایش اسلام ستیزی و مبارزه با مقدسات مسلمانان در آمریکا، حمایت بی قید و شرط آمریکا از رژیم صهیونیستی در جنایات و موارد نقض حقوق مردم فلسطین توسط این رژیم ذکر کرد.

مهمان‌پرست تصریح کرد: بدیهی است که دولت آمریکا با سوابق منفی حقوق بشری و عملکردهای مغایر با معیارها و استانداردهای مندرج در کنوانسیون‌ها و معاهدات حقوق بشری سازمان ملل فاقد صلاحیت عضویت در شورای حقوق بشر که مهمترین سازوکار بین‌المللی حقوق بشری است، می‌باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان گفت: جمهوری اسلامی ایران از اعضای سازمان ملل متحد به ویژه کشورهای در حال توسعه که نقش محوری در شکل گیری شورای حقوق بشر داشته‌اند می‌خواهد که با عضویت آمریکا در شورای حقوق بشر در انتخابات 22 آبان (12 نوامبر) در مجمع عمومی سازمان ملل مخالفت کنند.

کلید واژه ها: حقوق بشر آمریکا شورای حقوق شورای حقوق بشر بشری حقوق بشری در شورای حقوق در شورای عضویت در شورای حقوق بشر


نظر شما :