واشنگتن ما را شوکه کرده است

۱۴ آبان ۱۳۹۱ | ۱۳:۱۱ کد : ۱۹۰۸۶۶۴ سرخط اخبار

سخنگوی وزارت خارجه روسیه ضمن انتقاد از آمریکا به خاطر تشویق مخالفین سوری برای براندازی رژیم بشار اسد تاکید کرد که موضوع واشنگتن ما را شوکه و نگران کرده است.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشا بیاند دهدلاینز، "آلکساندر لوکاشویچ" در بیانیه ای که در وب سایت وزارت خارجه روسیه قرار گرفته است، از آمریکا به خاطر تشویق مخالفین سوری برای براندازی رژیم بشار اسد انتقاد کرد.

لوکاشویچ اعلام کرد: آمریکا اعلام کرده که به تلاشهای خود برای فشار بر دولت بشار اسد از طریق اعمال تحریم ادامه می دهد  و از مخالفین سوری خواسته تا دولتی را در سوریه تشکیل دهند.

وی افود: این موضوع در واقع نشان دهنده ترغیب مخالفین به برافروختن آتش جنگ و عدم مصالحه با دولت اسد و تاکید بر برکناری وی است.

لوکاشویچ در ادامه این بیانیه به اظهارات چند مقام آمریکایی در این باره که آمریکا منتظر تغییر موضع چین و روسیه در قبال سوره نمی ماند، اشاره کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: چنین بیانیه ای تعجب آور و نگرانی روسیه را به همراه دارد و در نشست گروه تماس در ژنو درباره سوریه به چنین موضعی برای جلوگیری از حصول توافق میان مخالفین و دولت اشاره شد.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز اخیرا ضمن انتقاد از حمایتهای خارجی از مخالفان دولت سوریه تاکید کرده است: نباید یک طرف درگیری به ادامه خشونت و خونریزی تشویق شود، در عوض باید برای برقراری آتش بس سریع و آغاز روند سیاسی بین گروههای درگیر میانجیگری کرد.

در حالی که تلاش نماینده سازمان ملل و کشورهای روسیه و چین برای حل بحران سوریه ادامه دارد، دولت آمریکا علنا ضمن حمایت از مخالفان مسلح نظام سوریه مدعی لزوم کناره گیری "بشار اسد" رئیس جمهوری این کشور است.


نظر شما :