وقتی خانم وزیر اعتراف می کند

۱۱ آبان ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۴ کد : ۱۹۰۸۵۸۲ سرخط اخبار

وزیر خارجه آمریکا اصلاحات گسترده در میان مخالفان سوری را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، هیلاری کلینتون، وزیر خارجه آمریکا اظهار داشت که شورای ملی سوری هنوز یک رهبر مشخص برای مخالفان سوریه ندارد.

وی در کنفرانس خبری با ایوو جوسیپوویچ، رییس جمهوری کرواسی در زاگرب عنوان داشت که بسیاری از اعضای شورای ملی سوریه ده ها سال از کشور دور بوده اند و این شورا تنها جزئی از سیل مخالفان است.

اما شورای مخالفان باید شامل افرادی از داخل سوریه نیز باشد که دارای نظرات قانونی هستند و صداهایی که شنیده می شود.

وزیر خارجه آمریکا تصریح کرد: نشست مخالفان ظرف چند روز آینده در دوحه برگزار خواهد شد که باید فرصتی برای جذب بیشتر مردم به پای میز مذاکره و گسترش ائتلاف علیه نظام بشار اسد، رییس جمهوری سوریه باشد.

کلینتون خاطر نشان کرد: آمریکا در فراری دادن نمایندگان گروه های مخالف سوریه از داخل این کشور برای حضور در نشست ماه گذشته در نیویورک در زمینه گسترش نمایندگی مخالفان مشارکت داشت.

وی گفت: واشنگتن اسامی و سازمان هایی را پیشنهاد داده که تصور می کنیم باید به پیکره فرماندهی مخالفان سوریه بپیوندند. با افزایش موج تنش های طایفه ای واشنگتن می خواهد مخالفان با قدرت به رویارویی با تلاش های افراد تندرو برای ربودن انقلاب سوریه بپردازند.

وزیر امور خارجه آمریکا خاطر نشان کرد: به خاطر شکست آتش بس عید قربان در سوریه احساس تاسف می کنم اما برای من غیر منتظره نبود. اگر چه از اخضر الابراهیمی، فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب می خواهیم که تمام تلاش خود را در مسکو و پکن جهت قانع کردن این دو کشور برای تغییر موضعشان و حمایت از تلاش های سازمان ملل صورت دهند، اما تاکید می کنیم که نمی توانیم منتظر تحقق این مسئله بمانیم.

وی تاکید کرد: واشنگتن به تلاش های خود با شرکایش برای افزایش تحریم ها علیه دولت اسد و ارائه حمایت های انسان دوستانه به خسارت دیدگان درگیری ها در سوریه ادامه خواهد داد.
 


نظر شما :