حزبی که شیوخ عرب را ترساند

۱۱ آبان ۱۳۹۱ | ۱۲:۲۸ کد : ۱۹۰۸۵۷۸ سرخط اخبار

خبرآنلاین: اعراب از اخوان المسلمین واهمه دارند. حزبی سیاسی که با وداع حسنی مبارک از قدرت در مصر، کرسی ریاست جمهوری این کشور را به نام خود سند زد اکنون با گسترش نفوذ خود در سرتاسر جهان عرب بخصوص کشورهای درگیر در خیزش های عمومی یا ناآرامی های داخلی ، لرزه بر اندام شیوخ عرب انداخته است. بهترین مصداق بر اینچنین ادعایی ، گزارشی است که در کویت تایمز به چاپ رسیده و در آن ادعا شده است که اعضای شورای همکاری خلیج فارس در نشست ماه دسامبر خود در منامه در خصوص تهدید اخوان المسلمین گفتگو خواهند کرد. منابع نزدیک به دولت کویت در گفتگو یا روزنامه الشاهد منتشر شده در این کشور عربی عضو شورای همکاری خلیج فارس ، دلایل خود از طرح این موضوع را اینگونه تشریح کردند: در نشست ماه دسامبر ، اعضا شورای همکاری باید نقش اخوان المسلمین در کشورهای خود را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند. این مساله به دلیل تبعات آن باید در اولویت های کاری شورا قرار گیرد.
به گزارش این روزنامه کویتی ، در طرح پیشنهادی تاکید شده که تمامی اعضا باید موضعی یکسان در برابر اخوان المسلمین اتخاذ کرده و مقابل دخالت های این گروه در ساختار سیاسی کشورهای عربی بایستند! یک منبع که روزنامه کویتی از افشای نام آن خودداری کرده ادعا می کند که اخوان المسلمین با استفاده از برخی قدرت های غیرعربی به دنبال اعمال نفوذ سیاسی بر جریان های سیاسی داخل کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس است. بر اساس گزارشی که قرار است از فعالیت های این گروه در کشورهای عضو شورای همکاری در نشست ماه دسامبر قرائت شود ، ادعا شده که برخی فعالیت های سیاسی ضددولتی در کشورهای عضو توسط اخوان اداره و برنامه ریزی شده است. برخی منابع اطلاعاتی در کویت، تظاهرات مردمی اخیر در این کشور را هدایت شده از سوی جریان اخوان می دانند.
پیش از این در نخستین روزهای ماه جاری میلادی بود که وزیر امور خارجه امارات شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان ، اخوان المسلمین را گروهی خواند که استقلال و هویت سیاسی کشورها را نادیده می گیرد: "تفکر اخوانی نه مرز می شناسد و نه استقلال کشورها را. بنابراین غیرعادی نیست که اخوان المسلمین با بین المللی کردن فعالیت خود، به دنبال ایجاد راه هایی برای نفوذ در اسقلال یک کشور و دور زدن قوانین آن باشد. " این مقام کویتی تاکید کرد که دولتش به همراه دیگر اعضای شورای همکاری خلیج فارس درصدد مهار دخالت های اخوان در کشورهای عضو خواهد بود.
این روزنامه کویتی در نهایت ادعا می کند که دستگیرشدگان در امارات به جرم خرابکاری سیاسی اعتراف کرده اند که با شاخه هایی از جریان اخوان که در سه کشور دیگر حاشیه خلیج فارس فعالیت دارند، در ارتباط بوده اند


نظر شما :