در دیدار صالحی با وزیر نفت سوریه چه گذشت؟

۱۰ آبان ۱۳۹۱ | ۱۳:۳۷ کد : ۱۹۰۸۵۴۳ سرخط اخبار

 سعید هنیدی، وزیر نفت سوریه شامگاه سه شنبه با دکتر علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه کشورمان دیدار کرد. در این دیدار روابط میان دو کشور در زمنیه های مختلف به خصوص روابط اقتصادی دو کشور و نیز موضوع سوریه مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) صالحی در این دیدار با اشاره به حمایت سوریه از جمهوری اسلامی ایران در شرایط سخت سال های گذشته بر اراده مقامات کشورمان در حمایت از دولت و ملت سوریه تأکید کرد.

وی فرصت های همکاری میان دو کشور در زمینه های اقتصادی و اجرای پروژه های مشترک را مورد توجه قرار داد و آمادگی کشورمان را برای ارتقای سطح این همکاری ها اعلام کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان پذیرش پیشنهاد آتش بس توسط سوریه را در عید قربان اقدامی هوشمندانه و در جهت کمک به بازگشت آرامش به این کشور خواند و با اظهار تأسف از عدم رعایت آن توسط مخالفان دولت سوریه که تأسف اخضرابراهیمی را نیز بدنبال داشت آن را نشانه ای از حقانیت مواضع دولت و ملت سوریه دانست.

صالحی با تأکید بر لزوم توجه به راه حل سیاسی برای حل مشکل سوریه و با بیان اینکه این اصل نیز کم کم مورد توجه کشورهای منطقه قرار گرفته یا خواهد گرفت اظهار داشت : هرگونه تحول منفی در سوریه بر کشورهای همسایه و منطقه تأثیر منفی خواهد گذاشت.

وزیر نفت سوریه نیز در این دیدار با تشکر از حمایت های دولت و ملت ایران و بویژه رهبر معظم انقلاب از دولت و ملت سوریه اظهار امیدواری کرد که همکاری های دو کشور بیش از پیش توسعه یابد.

سعید هنیدی موافقت دولت سوریه با اجرای آتش بس را فرصتی برای بهبود اوضاع در این کشور دانست و از نقض آتش بس توسط گروههای مخالف و حمله به مردم اظهار تأسف کرد.


نظر شما :