هواپیمای ایرانی عازم سوریه حامل چه بود؟

۰۸ آبان ۱۳۹۱ | ۱۴:۱۵ کد : ۱۹۰۸۴۷۶ سرخط اخبار
فارس- یک مقام عراقی اعلام کرد که هواپیمای ایرانی که عازم سوریه بود حامل کمک های بشردوستانه و دارو به دمشق بوده است.

به گزارش پایگاه خبری «صوت العراق»، سازمان هواپیمائی عراق، دیروز از بازرسی دومین هواپیمای تجاری ایران عازم دمشق در خلال ماه جاری خبر داد.

«ناصر البندر» رئیس سازمان هواپیمائی عراق در این باره گفت: این هواپیمای ایرانی از سوی متخصصان و کارشناسان فنی در فرودگاه بین المللی بغداد بازرسی شد و پس از آنکه مشخص شد که این هواپیما حامل هیچ اسلحه یا مواد ممنوعه نیست، به آن اجازه داده شد تا به پرواز خود به سوی سوریه ادامه دهد.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از بندر نوشت: عراق به این هواپیما برای حمله اسلحه مشکوک شده بود اما پس از تفتیش مشخص شد که در این هواپیما صرفا دارو و کمک های انسان دوستانه وجود دارد.

در ماه جاری این دومین هواپیمای ایران عازم سوریه است که با فرود در فرودگاه بغداد، مورد بازرسی قرار گرفت و در هر دو مورد هیچ اسلحه یا مهمات و مواد ممنوعه ای در این هواپیماها مشاهده نشد.

مقامات مسئول آمریکایی ایران را به ارسال اسلحه برای دمشق با استفاده از آسمان عراق، متهم می کنند این درحالی است که تاکنون نتوانسته اند هیچ دلیل محکمه پسندی برای این ادعای خود ارائه دهند اما با اعمال فشار بر بغداد، آن را ناگزیر می کنند تا هواپیماهای ایرانی را تفتیش کند که این امر اعتراض تهران را به همراه داشته است.

 

کلید واژه ها: عراق اسلحه


نظر شما :