اعتراف اوباما به وداع با هیلاری

۰۴ آبان ۱۳۹۱ | ۱۳:۴۸ کد : ۱۹۰۸۳۵۴ سرخط اخبار

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد دوست دارد هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه این کشور پس از پیروزی احتمالی وی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در سمت خود باقی بماند ولی «به رغم درخواست من»، وی تصمیم گرفته است این پست را ترک کند.
اوباما در گفتگو با برنامه «نمایش امشب» تلویزیون «ان بی سی» اعلام کرد: «کار وی (کلینتون) عالی بوده است. وی به شدت تلاش کرده است».
کمتر از دو هفته مانده به انتخابات ریاست جمهوری ششم ماه نوامبر در آمریکا که مشخص خواهد کرد آیا اوباما برای دوره ای دیگر به کاخ سفید راه خواهد یافت یا خیر، رئیس جمهور آمریکا از وزیر خارجه دولت خود که چهار سال پیش در انتخابات درون حزبی دموکرات ها، رقیب سرسخت وی بود، تمجید کرد.
اوباما در نهایت، نامزدی حزب خود را بدست آورد و جان مک کین نامزد جمهوریخواهان را در انتخابات ماه نوامبر سال دو هزار و هشت، شکست داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از واشنگتن، کلینتون که زمانی سناتور بوده، در چهار سال گذشته ثابت کرده سرمایه ای باارزش برای دولت اوباما است و به عنوان یکی از کارآمدترین و محبوب ترین اعضای کابینه وی به حساب می آید.
اوباما با اعلام اینکه «کار وی (کلینتون) عالی بوده است. من دوست دارم که وی بماند»، در عین حال افزود می داند که چرا وی این سمت را ترک می کند.
رئیس جمهور آمریکا گفت: «فکر می کنم زمان آن رسیده است که وی زمان بیشتری را با خانواده اش سپری کند».


نظر شما :