مقام ارشد امنیتی سفارت آمریکا در یمن به قتل رسید

۲۰ مهر ۱۳۹۱ | ۲۰:۱۴ کد : ۱۹۰۷۸۶۳ سرخط اخبار

افراد مسلح نقابدار، یک یمنی را که به محل کار خود در سفارت آمریکا در صنعا می رفت، به قتل رساندند.

به گزارش «تابناک» به نقل از رویترز و راشاتودی، در آخرین مورد از موج حملات در کشورهایی که در آن آمریکا مشغول مبارزه با القاعده است، افراد مسلح سوار بر یک موتورسیکلت به سوی قاسم عقلان، فرمانده تیم امنیتی سفارت آمریکا در صنعا آتش گشوده و وی را به قتل رساندند؛ وی که پنجاه و چند سال داشته است، از بیست سال پیش برای سفارت آمریکا کار می کرده است.

یک منبع امنیتی یمنی به رویترز گفته است که شیوه ترور شباهت بسیاری با دیگر عملیات های انجام شده به دست القاعده دارد.

بنا بر این گزارش، در جریان قیام مردمی علیه حکومت علی عبدالله صالح، القاعده در یمن که بخشی از القاعده در شبه جزیره عربستان است، توانست کنترل خود بر برخی نقاط این کشور را افزایش دهد.

از زمان کنار رفتن صالح در ماه فوریه، چندین اقدام به ترور علیه مقامات امنیتی و سیاستمداران انجام شده که برخی از آنها موفق بوده است. واشنگتن که از افزایش قدرت القاعده نگران است، حملات خود را با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین افزایش داده و البته ناگفته نماند که این امر مورد حمایت عبدالرب منصور الضو، حاکم کنونی یمن است.

گفتنی است، در روزهای اخیر، موراد بسیاری از حمله افراد مسلح به نیروهای امنیتی یمن نیز گزارش شده است.

این گزارش در ادامه آورده است، در جریان مبارزات انتخاباتی در آمریکا، میت رامنی، رقیب اوباما از حمله به سفیر آمریکا در لیبی و قتل وی به عنوان دستاویزی برای ضعیف نشان دادن اوباما و اثبات ناتوانی وی در ایفای نقش رهبری بهره برده است.

اما آخرین نظرسنجی ها نشان داده که سرانجام میت رامنی تحت تأثیر برنامه های جذاب تر اقتصادی و عملکرد بهتر در مناظره دو نامزد انتخاباتی، توانسته است که از اوباما پیشی بگیرد.

کلید واژه ها: آمریکا القاعده


نظر شما :