لغو کمک مالی امریکا به مصر

۰۸ مهر ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۷ کد : ۱۹۰۷۳۵۵ سرخط اخبار

آمریکا پس از به سردی گرائیدن روابطش به دلیل اعتراضات مسلمانان قاهره به فیلم آمریکایی موهن به ساحت پیامبر اعظم (ص) کمک مالی به دولت مصر را لغو کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، رئیس یک هیئت نظارتی در مجلس نمایندگان آمریکا که وظیفه بررسی کمک های خارجی آمریکا را به عهده دارد، کمک 450 میلیون دلاری آمریکا به مصر را مسدود کرد.

«کی گرنگر»، نماینده جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا که ریاست کمیته فرعی اختصاص بودجه به کشورهای خارجی در مجلس نمایندگان آمریکا را به عهده دارد گفت وزارت خارجه آمریکا مجلس کنگره را در جریان انتقال کمک مالی به دولت محمد مرسی، رئیس جمهور جدید مصر قرار داده است اما او به این وزارتخانه اعلام کرده ضرورتی برای ارسال این پول نمی بیند و جلوی انتقال آن به مصر را گرفته است.

به نوشته آسوشیتدپرس، روابط واشنگتن ـ قاهره پس از حمله دو هفته پیش معترضان مصری به سفارت آمریکا در قاهره به سردی گرائیده است.

انتشار فیلم آمریکایی موهن به ساحت نورانی پیامبر اعظم (ص) آتش اعتراض به سفارتخانه های آمریکا در سرتاسر کشورهای مسلمان نشین را جرقه زد.

اولین اعتراضات به این فیلم از مسلمانان مصر شروع شد که مقابل سفارت آمریکا در قاهره تجمع کردند و اعتراض خود به این فیلم را نشان دادند.

پس از این اتفاقات باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در سخنانی بی پرده گفت مصر را کشوری نه دوست و نه دشمن آمریکا خواند.

کلید واژه ها: آمریکا مصر


نظر شما :