مرکز شبانه روزی 2777 آماده ارائه خدمات به ایرانیان مقیم کانادا

۲۷ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۵:۳۷ کد : ۱۹۰۶۹۲۴ سرخط اخبار

سرپرست دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور :مرکز شبانه روزی 2777 آماده ارائه خدمات به هموطنان مقیم کشور کانادا است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از اداره کل روابط عمومی دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور، میثم طاهری با بیان این خبر گفت: بنابر آمار اعلام شده از سوی ثبت احوال حدود چهارصد هزار نفر از هموطنان ایرانی مقیم کشور کانادا می باشند که در پی تعطیلی فعالیت های سفارتخانه های جمهوری اسلامی ایران و کشور کانادا، جهت پی گیری مسایل و مشکلات جاری دچار مشکل شده و نگرانی هایی برای آنان بوجود آمده است.
طاهری گفت: باتوجه به ناهمزمانی تعطیلات آخر هفته در جمهوری اسلامی ایران با کشورهای مختلف، هموطنان مقیم خارج عملاً چهارروز از هفته را برای پی گیری امور خویش با مشکل مواجه بوده و در حقیقت دسترسی آنان به مجاری ارتباط اداری مشکل می گردد.
سرپرست دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان ،با توجه به فعالیت تمام وقت مرکز شبانه روزی رسیدگی به امور ایرانیان خارج از کشور اظهار داشت: مرکز شبانه روزی با کار تمام وقت در طول سال، اعم از روزهای کاری و تعطیلات آخر هفته و سایر تعطیلات رسمی کشور، در واقع مرجع اصلی هموطنان برای انتقال مسایل ومشکلات و پی گیری امورشان از دستگاه های اجرایی است.
طاهری با توجه به افزایش تماس های هموطنان مقیم خارج با دبیرخانه شورای عالی در مواقع بروز مشکل از قبیل قطع فعالیت های کنسولی بین جمهوری اسلامی ایران و برخی کشور ها مانند انگلستان و اخیرا کانادا، افزود : باتوجه به نیاز ضروری هموطنان ، مرکز شبانه روزی در واقع یکی از اصلی ترین بخش ها در رسیدگی به امور هموطنان مقیم خارج از کشور است.
وی در خصوص موضوعات مطرح شده در تماس ها با مرکز 2777 تصریح کرد: موضوعات کنسولی از قبیل :ثبت ازدواج و طلاق ایرانی،تایید گواهی ولادت فرزندان و صدور مدارک شناسایی برای آنها،تمدید و صدور گذرنامه جدید، درج مهر خروج وی‍‍‍ژه مشمولین،تایید مدارک تحصیلی دانشجویان برای گرفتن ارز دانشجویی یا ارائه مدارک به سازمان ها و ارگان های داخل کشور،صدور گذرنامه جدید،تحویل مدارک در حوزه های مختلف قبل از تعطیل سفارت و عدم دسترسی درحال حاضر به آنها و...از بیشترین مشکلات منعکس شده، مرکز بوده است.
طاهری با اشاره به حضور نمایندگانی از وزارت امورخارجه،وزارت علوم ،تحقیقات و فناوری،وزارت اقتصاد و امور دارایی،وزارت دادگستری،گذرنامه ناجا،سازمان بازنشستگی کشوری ،سازمان وظیفه عمومی،سازمان ثبت احوال کشور و... در مرکز شبانه روزی برای دریافت،راهنمایی و مشاوره و پیگیری درخواست های هموطنان گفت: مرکز رسیدگی بعنوان پل ارتباطی مناسب بین هموطنان مقیم خارج و دستگاه های اجرایی بوده و توانسته خلآ پیش گفته را به خوبی را بر طرف نماید.
سرپرست دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان در پایان خاطر نشان کرد که با توجه به مشکل پیش آمده در روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و کانادا و تعطیلی نمایندگی های مستقر در دو کشور، مرکز شبانه روزی 2777 به صورت تمام وقت آمادگی دریافت ،پیگیری و رسیدگی به تقاضاهای هموطنان مقیم آن کشور را دارد.
لازم به ذکر است آمارهای غیر رسمی جمعیت ایرانیان مقیم کانادا بسیار بیش از رقم یاد شده در بالاست.

کلید واژه ها: هموطنان مقیم شبانه روزی هموطنان مقیم کانادا ایرانیان دبیرخانه شورای عالی امور ایرانیان مرکز شبانه روزی مرکز شبانه شورای عالی امور ایرانیان دبیرخانه شورای عالی امور هموطنان مقیم خارج مدارک عالی امور از کشور جمهوری اسلامی ایران مقیم خارج جمهوری اسلامی عالی امور ایرانیان خارج از کشور شورای عالی امور


نظر شما :