حل معمای 34 ساله امام موسی در موریتانی

۱۵ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۹:۴۳ کد : ۱۹۰۶۴۳۷ سرخط اخبار

تلاش برای یافتن سرنخی از سرنوشت امام موسی صدر روحانی شیعه ایرانی که سال 1357 در سفری به لیبی ناپدید شد، همچنان ادامه دارد.

به گزارش «ایران آباد»، هنگام برگزاری نشست سران عدم تعهد در تهران، عدنان منصور وزیر امورخارجه لبنان در سخنانی که تعجب بسیاری را برانگیخت از زنده بودن امام موسی صدر خبر داد و گفت به زودی خبرهای مهمی در این مورد منتشر خواهد شد.

منصور که از زمان به دست گرفتن سکان وزارت امورخارجه لبنان و به خصوص پس از سرنگونی قذافی تلاش مضاعفی را برای یافتن پاسخی برای سرنوشت این روحانی شروع کرد، به همین مناسبت سفری به موریتانی کرده است تا اطلاعاتی واقعی را از دست راست قذافی به دست آورد.

در همین راستا، عدنان منصور وزیر خارجه لبنان شب گذشته با محمد ولد عبدالعزیز رئیس جمهور موریتانی دیدار و درباره مسائل مورد اهتمام طرفین رایزنی کرد و از وی خواست تا اجازه دهد با عبدالله السنونسی داماد معمر قذافی و رئیس سازمان اطلاعات وی که از همه مسایل کشور مطلع بود، از نزدیک دیدار و اطلاعاتی را در مورد سرنوشت امام موسی صدر به دست آورد.

پیش از این روزنامه الدیار در گزارشی به نقل از سازمان اطلاعات فرانسه نوشته بود که السنوسی اعتراف کرده که امام موسی صدر و فرد همراهش توسط سرویس اطلاعاتی قذافی اعدام شده اند، مساله ای که منصور تلاش دارد خود به صورت مستقیم از زبان السنوسی بشنود.

بر اساس گزارش های موجود پیش از سفر عدنان منصور به موریتانی، هماهنگی های لازم با مقامات موریتانی برای دیدار وی با السنوسی شده بود و انتظار می رود وی ظرف امروز خبر نهایی خود در این مورد را اعلام کند.

عبدالله السنونسی در میانه نبردهای سنگین میان انقلابیون لیبی و نظامیان وفادار به قذافی، پس از سقوط طرابلس این کشور را به سمت موریتانی ترک کرد و همه تلاش های سران جدید لیبی برای بازگرداندن وی تاکنون راه به جایی نبرده است. منابع آگاه از وی به عنوان جعبه سیاه حکومت قذافی یاد می کنند که بسیاری از پرونده های محرمانه را در اختیار داشته است.

کلید واژه ها: قذافی موریتانی امام موسی صدر امام موسی صدر موسی صدر منصور


نظر شما :