اختلاف بر سر ایران، جلسه کابینه نتانیاهو را ناتمام گذاشت

۱۵ شهریور ۱۳۹۱ | ۱۹:۳۸ کد : ۱۹۰۶۴۳۴ سرخط اخبار

از زمان اوج گیری مباحثات بر سر حمله احتمالی به تأسیسات هسته ای ایران، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشارهای شدید داخلی و بین المللی مخالفان این اقدام قرار داشته است. اینک این مخالفت ها تا اندازه ای گسترش یافته که بر درونی ترین حلقه های تصمیم گیری این رژیم نیز تأثیر می گذارد.

به گزارش «تابناک»، نشست محرمانه «کابینه امنیتی» رژیم صهیونیستی که روز گذشته آغاز شده و بنا بود، صبح امروز نیز ادامه پیدا کند، به دلیل درز اخبار آن به بیرون و آشکار شدن مخالفت وزرا با حمله به ایران، از سوی نتانیاهو لغو شد.

روزنامه «تایمز اسرائیل» ضمن انتشار این خبر نوشت: نشست هفت ساعته عصر دیروز کابینه امنیتی، عمدتاً به موضوع «تهدید ایران» اختصاص داشت؛ اما رسانه های اسرائیلی با به دست آوردن اخبار این نشست محرمانه، اعلام کردند، اعضای کابینه با نیاز به حمله فوری به تأسیسات هسته ای ایران مخالف بوده اند و این نشست به هیچ نتیجه مشخصی نرسیده است.
 


اما درز اخبار این نشست محرمانه به میان رسانه ها، خشم نتانیاهو را برانگیخته، به گونه ای که وی اعلام کرده، شخصی که این اطلاعات را در اختیار خبرنگاران گذاشته، به امنیت اسرائیل آسیب رسانده است.

کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی، مجمعی است که وزرای بلندمرتبه دولت، مسائل امنیتی حیاتی را در آن به بحث می گذارند. در این باره باید گفت، به جز نتانیاهو، «آویگدور لیبرمن» وزیر امور خارجه، «ایهود باراک» وزیر جنگ، «یاکوف نعمان» وزیر دادگستری، «ییژاک آهارانوویچ» وزیر امنیت داخلی، «دن مریدور» وزیر سرویس های اطلاعاتی، «یووال استینیتز» وزیر امور مالی و چند تن دیگر عضویت دارند.

به این ترتیب، واقعه اخیر نشان دهنده آن است که درز این اخبار، توسط یک یا چند تن از معتمد ترین افراد نزدیک به نخست وزیر رژیم صهیونیستی صورت گرفته و واکنش نتانیاهو نیز نشان دهنده درستی این اخبار است؛ بنابراین، آن گونه که مشخص است، نه تنها افکار عمومی رژیم صهیونیستی، بلکه مقامات عالی رتبه این رژیم نیز با تمایلات جنگ طلبانه نتانیاهو همراه نیستند.

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی نتانیاهو


نظر شما :