از دستور حمله به ایران سرپیچی کنید

۲۶ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۰:۲۶ کد : ۱۹۰۵۵۷۰ سرخط اخبار

گروهی از اسرائیلی ها با انتشار عریضه ای خطاب به خلبانان نظامی رژیم صهیونیستی، از آن ها خواستند تا مقابل دستور حمله به ایران مقاومت کنند.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه تایمز اسرائیل، گروهی از اسرائیلی ها با انتشار عریضه ای خطاب به خلبانان ارتش رژیم صهیونیستی از آن ها خواستند تا از دستور حمله به ایران سرپیچی کنند. در این عریضه به این خلبانان هشدار داده شده است که حمله به ایران می تواند موجب ضربه خوردن اسرائیل و بازداشت خلبانان جنگنده های مهاجم شود.

این دادخواست تاکنون به امضای صدها نفر شامل برخی استاتید دانشگاهی رسیده، و همچنان در بسترهای الکترونیکی در حال انتشار است. امضا کنندگان این عریضه، نگرانی عمیق خود از وضعیتی که اسرائیل با آن روبروست را ابراز کرده اند.

در بخشی از این دادخواست خطاب به خلبانان نظامی آمده است: ما می دانیم که آینده ما به کلی در دستان شما قرار دارد.

در میان امضا کنندگان این سند نام کسانی نظیر «ماناخیم ماتنر» رئیس پیشین دانشکده حقوق دانشگاه تل آویو، «آنات بیلتزکی» رئیس سابق گروه حقوق بشری «بی تی سلم»، و «نوریتز گتز» استاد دانشگاه «اسپیر» به چشم می خورد.

در چند هفته اخیر مخالفت های داخلی با اظهارات جنگ طلبانه نتانیاهو به اوج رسیده است. به عنوان نمونه در نظرسنجی که موسسه گفت وگو در اسرائیل انجام داده، 46درصد از پرسش شوندگان عنوان کرده اند که اسرائیل نباید به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند، 22درصد نیز عنوان کرده اند که در این مورد نظری ندارند.

این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که میزان حمایت از نتانیاهو در 3 ماه گذشته به شدت کاهش یافته است. بر این اساس تنها 34درصد اسرائیلی ها از عملکرد نتانیاهو ابراز رضایت کرده اند، و 58درصد عنوان کرده اند که از عملکرد وی رضایت ندارند. این در حالی است که میزان رضایت اسرائیلی ها در ماه می، 46درصد بوده است.


نظر شما :