گسترش تحرکات نظامی و لجستیکی ارتش ترکیه در مرز سوریه

۱۱ مرداد ۱۳۹۱ | ۰۲:۰۰ کد : ۱۹۰۴۹۴۴ سرخط اخبار

منابع خبری گزارش داده اند که ترکیه تحرکات نظامی خود در مرز با سوریه گسترش داده و درحال بررسی شرایط منطقه مرزی با سوریه و عراق به طور ویژه است.

به گزارش فارس، شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد که ارتش ترکیه در حال بررسی شرایط جوی در روزهای آینده است تا براساس آن زمان و مکان دقیق برای حملات موشکی را به اهداف پ.ک.ک مشخص کند.

بیشترین بررسی ترکیه مربوط به شرایط جنوب شرقی و نقاط مرزی مشترک با عراق و سوریه است و این بررسی ها مناطق اطراف دریای خرز را نیز در برگرفته است.

روزنامه حریت ترکیه در گزارشی با تائید این خبر اعلام کرد که وضعیت جوی تا 67 درصد در دقت موشک ها تاثیر خواهد داشت.

الجزیره نیز گزارش داده که نیروهای ارتش سوریه پس از هشدار شدید تهران در مورد هرگونه ماجراجویی آنکارا در قبال سوریه در حال موضع گیری هستند.

روزنامه حریت گزارش داده که 20 کامیون حامل پرتاب کننده های موشک در حال حرکت به سمت جنوب ترکیه است.

نخست وزیر ترکیه در اظهاراتی جنگ طلبانه مدعی شده بود که برای تعقیب شبه نظامیان پ.ک.ک آنها را در داخل خاک سوریه تعقیب خواهد کرد اما ائتلاف ملی کردهای سوریه در واکنش به این موضع تهدید کرد که در صورت اقدام به چنین کاری، سوریه را گور اردوغان و نیروهای او خواهند کرد.

به گفته رسانه های سوریه، ترکیه از 17 ماه قبل به بهانه حمایت از مخالفان سوریه به طور مستمر در امور داخلی این کشور دخالت می کند و با هدف نزدیک کردن روابطش با کشورهای مرتجع و کسب حمایت های آمریکا در روزهای اخیر تلاش دارد تا با بهانه جویی در این تحولات دخالت مستقیم کند.

یک دیپلمات عرب به رسانه ها گفته بود که تهران در پاسخ به این اقدامات به مقامات آنکارا درباره هرگونه ماجراجویی هشدار داده و تصریح کرده که نباید قواعد بازی برهم بخورد.


نظر شما :