نتیجه اظهارات رامنی تنش در خاورمیانه است

۱۰ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۲:۵۷ کد : ۱۹۰۴۹۳۹ سرخط اخبار

نامزد انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در انتقاد از اظهارات اخیر نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا درباره پایتخت اسرائیل، این اظهارات را تشدید کننده تنش در خاورمیانه دانست.

به گزارش فارس، چین روز گذشته  با انتقاد از "میت رامنی" نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به دلیل اظهاراتش درباره بیت المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل، اعلام کرد که این اظهارات می تواند تنش در خاورمیانه را تشدید کند.

خبرگزاری شینهوا امروز طی گزارشی در انتقاد از "میت رامنی" به خاطر اظهاراتش درباره پایتخت اسرائیل نوشت: این اظهارات می تواند تنش جاری در خاورمیانه را تشدید کند و یا حتی آتش جنگ میان اسرائیل و فلسطین را دوباره شعله ور کند.

خبرگزاری رسمی دولت چین "شینهوا" در همین باره طی گزارشی انتقادی نوشت: در سخنان جنگ طلبانه رامنی ماهیت حساس بیت المقدس و همچنین حقایق تاریخی نادیده گرفته شده است. 

میت رامنی نامزد امتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز یکشنبه در یک سخنرانی در مرز شرق و غرب بیت المقدس، این شهر مورد نزاع اسرائیل و فلسطینی ها را «پایتخت اسرائیل» نامید.

انتشار گزارش شینهوا در حالی صورت می گیرد که "جاش ارنست،" سخنگوی کاخ سفید نیز روز گذشته طی کنفرانسی خبری در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات میت رامنی، از کاندیدای جمهوریخواهان به خاطر مخالفت با سیاست های پیشین آمریکا و اتخاذ سیاستی متفاوت از سایر دولت های آمریکا در قبال بیت المقدس  انتقاد کرد.

سخنگوی کاخ سفید گفت: برخی از این حرف های رامنی متعجب شده اند. پایتخت موضوعی است که باید در مذاکرات نهایی میان دو طرف تعیین شود.


نظر شما :