تاثیر تحریمها بر ایران نیاز به زمان دارد

۱۰ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۹:۴۱ کد : ۱۹۰۴۹۲۴ سرخط اخبار

وزیر دفاع آمریکا با اذعان به بی تاثیر بودن تحریمها بر ایران اعلام کرد که این تدابیر برای تاثیر گذاری نیاز به زمان دارد.

به گزارش مهر نیویورک تایمز با اعلام این خبر نوشت: لئون پانتا در واقع با ارسال پیام ضمنی به رهبران اسرائیل از آنها خواسته است تا پیش از اقدام نظامی علیه ایران به دیپلماسی و فشارهای اقتصادی زمان کافی برای تاثیر گذاری داده شود.

پانتا که روز گذشته در هنگام سفر به تونس و پیش از آغاز سفرش به سرزمین های اشغالی صحبت می کرد، افزود: گرچه ظاهر قضیه نشان نمی دهد، اما تحریمهای اقتصادی ایران بطور فزاینده ای تاثیر گذار هستند.

این اظهارات در حالی است که روز یکشنبه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تحریمهای ایران را بی فایده و بی تاثیر توصیف کرده بود.

نتانیاهو در دیدار با میت رامنی نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: تحریم ها، برنامه هسته ای ایران را "یک ذره" هم به عقب نرانده است.

پانتا که به نظر می رسید در پاسخ به این اظهارات نتانیاهو سخن می گوید اضافه کرد: این تحریمها، در حالیکه نتایج آن ممکن است فعلا مشاهده نشود، اما تاثیرات جدی بر اقتصاد ایران دارند. ایرانی ها در همین رابطه تمایل خود را برای مذاکرات اعلام کرده اند و به نظر می رسد علاقمند به یافتن راه حل دیپلماتیک برای مسئله هستند.

پانتا که امروز برای سفری دو روزه وارد سرزمین هاش اشغالی خواهد شد، گفت: آنچه که همه ما نیاز به انجام آن داریم این است که فشارها بر جمهوری اسلامی را ادامه دهیم.

وی در سفر به اسرائیل قرار است با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر، شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی، ایهود باراک وزیر جنگ این رژیم دیدار کند.

 


نظر شما :