امریکا طرح فوری برای حمله به سوریه ندارد

۰۹ مرداد ۱۳۹۱ | ۰۰:۳۳ کد : ۱۹۰۴۸۳۳ سرخط اخبار

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با تاکید بر اینکه دولت واشنگتن هیچ طرح فوری برای مداخله نظامی در سوریه ندارد، اعلام کرد که دولت آمریکا باید همچنان به رویکرد اعمال فشار دیپلماتیک و اقتصادی خود علیه سوریه ادامه دهد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری "آسوشیتدپرس"، ژنرال "مارتین دمپسی" رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جمع خبرنگاران حاضر در "سن فرانسیسکو" اعلام کرد که مداخله نظامی در بحران سوریه قریب الوقوع نیست و واشنگتن هیچ برنامه فوری برای اعزام نظامی و یا هواپیما جهت جنگ در سوریه ندارد.

دمپسی اعلام کرد که آمریکا باید پیش از بررسی گزینه مداخله نظامی، به اعمال فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی خود علیه دولت سوریه ادامه دهد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت که شرایط سوریه متفاوت از لیبی است و جناح های رقیب بیشتر در سوریه حضور دارند و این در حالیست که سازمان ملل هیچ دستوری در رابطه با دمشق صادر نکرده است.

دمپسی مدعی شد که مداخله نظامی آمریکا در سوریه زمانی محتمل خواهد بود که جامعه بین المللی و به ویژه سایر کشورهای عربی تمایل داشته باشند به چنین اقدامی علیه سوریه ملحق شوند.

ادعای دمپسی درباره احتمال مداخله نظامی در سوریه در صورت حمایت جامعه بین المللی در شرایطی مطرح میشود که تروریست های مستقر در سوریه که از سوی غرب و چند کشور عربی و ترکیه حمایت مالی و تسلیحاتی می شوند، در طول هفته های اخیر مغلوب تاکتیک های ارتش سوریه شده اند و این امر نشان دهنده تسلط کامل ارتش دولت سوریه بر اوضاع جاری در این کشور است.

این مقام بلندپایه ارتش آمریکا همچنین گفت: وظیفه من تامین تمام گزینه ها است و من روی طرح هایی مشغول کار هستم که هیچ یک از آنها در سطح اجرایی قابل توضیحی نیستند.

دمپسی اعلام کرد که آمریکا باید پیش از تفکر درباره به کار گیری ابزار قدرت نظامی، به موضع دیپلماتیک و اقتصادی خود در قبال سوریه ادامه دهد.


نظر شما :