شرط تحویل اولاجان به آنکارا چه بود؟

۰۹ مرداد ۱۳۹۱ | ۰۰:۲۷ کد : ۱۹۰۴۸۳۲ سرخط اخبار

 یکی از وزیران سابق ترکیه اعتراف کرد که عبداله اوجالان سرکرده گروه تروریستی پ ک ک در سال 1999 به شرط اینکه اعدام نشود به دولت ترکیه تحویل داده شده است.

به گزارش دفتر خبرگزاری فارس در ترکیه، کورای آیدین از حزب حرکت ناسیونالیست و یکی از وزیران کابینه ائتلافی بلنت اجویت نخست وزیر فقید ترکیه در سال 1999 که اینک برای رهبری حزب متبوع خود نامزد شده قبل از برگزاری کنگره بزرگ این حزب به ماجرای دستگیری و انتقال عبداله اوجالان رهبر دربند گروه تروریستی پ ک ک در سال 1999 اشاره کرد و گفت اوجالان را غربی ها به شرط عدم اعدام به ترکیه تحویل دادند.

آیدین تصریح کرد در آن روزها به دلیل اینکه این امر جزو اسرار دولت محسوب می شد به مردم گفته نشد، ولی اگر در آن دوران گفته می شد امروز ترکیه با تنگناهایی که اینک با آنها روبروست، روبرو نمی شد.

آیدین که این سخنان را در پاسخ به انتقاداتی که از حزب حرکت ناسیونالیست به دلیل عدم اعدام اوجالان و رضایت به حبس ابد وی می داد، در ادامه خاطرنشان کرد که اینکه همه چیز برملا شده و چیزی به نام اسرار دولت باقی نمانده است، کما اینکه تاکنون بیش از پنجاه کتاب درباره تحویل اوجالان به شرط عدم اعدام منتشر شده است.


نظر شما :