ژنرال هایی که کنار اسد ماندند

۰۸ مرداد ۱۳۹۱ | ۱۷:۱۷ کد : ۱۹۰۴۷۹۴ سرخط اخبار

یک خبرگزاری غربی با پرداختن به موضوع کشته شدن چند تن از نیروهای نزدیک رئیس جمهور سوریه در انفجار ساختمان امنیت ملی و همچنین گریختن برخی از افسران ارتش نوشت : هنوز تعداد زیادی از فرماندهان ارتش به حکومت وفادارند و حاضرند برای مدتی طولانی با شورشیان بجنگند.

به گزارش خبرگزاری مهر، آسوشیتدپرس در این مطلب خود که به قلم "بسیم مرو" نگاشته شده آورده است : اگر چه رئیس جمهور سوریه تحت فشار است اما با این وجود توسط ژنرال های وفادر احاطه شده، ژنرال هایی که برخی از آنها رابطه ناگسستنی با حکومت و نقشی مهم در مبارزه با مخالفین دارند.

حکومت سوریه در نبرد با مخالفین در روزهای اخیر موفقیت های بدست آورده و توانسته حومه دمشق و برخی شهر های دیگر از پاکسازی کند و علاوه بر آن ارتش سوریه عملیاتی را برای پاکسازی شهر حلب انجام داده و بطور کلی حکومت استفاده از ارتش را برای عقب راندن مخالفین افزایش داده است.

به نوشته آسوشیتدپرس، البته مخالفین مدعی هستند که حکومت سوریه در شهر حلب با استفاده از جنگنده های خود به روی آنا آتش گشوده اما تائید این مطلب بسیار مشکل است. البته شورشیانی که به لبنان گریخته اند اعلام کرده اند که حملات اخیر ارتش سوریه به مواضع مخالفین بسیار سنگین بوده است.

بر اساس این گزارش، هر چند در هفته های گذشته مخالفین سوری در نبرد با حکومت توانسته بودند موفقیت هایی را بدست بیاورند اما ارتش سوریه توانست آنها را به عقب براند و موفقیت هایی را در دمشق و حلب بدست بیاورد.

علاوه بر آنکه ارتش سوریه توانسته موفقیت های در قبال مخالفین بدست بیاورد شخص بشار اسد دست به تغییراتی در ارتش زده و اصلاحاتی را در ارتش سوریه و فرماندهان نزدیک به خود انجام داده که همین امر تعداد فرماندهان وفادار به رئیس جمهور را در اطراف وی افزایش می دهد.


نظر شما :